گجت و پوشیدنی

عینک هوشمند متا با قابلیت های جدید معرفی شد

متا از عینک هوشمند جدیدش به نام Ray-Ban Meta Smart Glasses رونمایی کرد. عینک جدیدی که متا به تازگی در رویداد راه اندازی Connect خود معرفی کرد، اکنون برای پیش خرید آماده شده و از 17 اکتبر با قیمت 299 دلار به فروش می رسد، دو هدف اصلی دارد.

اولین مورد این است که هدفون خود را جایگزین کنید: عینک های هوشمند دارای سیستم صوتی شخصی مشابهی مانند آمازون Echo Frames و سری Bose Tempo هستند که همه آنها موسیقی پخش می کنند اما سعی می کنند مطمئن شوند که فقط شما می توانید آن را بشنوید. با نسل جدید عینک، متا سیستم میکروفون را نیز به میزان زیادی ارتقا داد: مشخصات دارای پنج میکروفون، از جمله یک میکروفون در پل بینی است، که هم تماس ها و هم دستورات صوتی شما را بسیار واضح تر می کند.

کار دیگر عینک دوربین است. عینک‌ هوشمند دارای لنزهای دوربین کوچک در شقیقه سمت راست هست، دقیقاً مانند استوری، اما این دوربین‌ها عکس‌های 12 مگاپیکسلی و ویدیوهای 1080p می‌گیرند که هر دو ارتقاء بزرگی نسبت به نسل قبل هستند. شما می توانید تقریباً 500 عکس و 100 ویدیو 30 ثانیه ای (این حداکثر طولی است که عینک اجازه می دهد) را قبل از پر کردن 32 گیگابایت حافظه داخلی ذخیره کنید و همه چیز از طریق برنامه Meta View همگام شود. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که می‌گیرید به سرعت در پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری بسیار زیاد متا به اشتراک بگذارید.

علاوه بر عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین، اکنون می‌توانید یک پخش زنده به فیس‌بوک یا اینستاگرام را تنها با چند ضربه روی پایه عینک شروع کنید. هنگامی که در حال ضبط هستید، یک نور سفید در اطراف لنز می‌تابد تا نشان دهد که در حال ضبط هستید. افزودن پخش زنده بسیاری از سوالات جدی در مورد حفظ حریم خصوصی محصول را تشدید می کند.

هر عینک هوشمند ابتدا باید یک کار را انجام دهد: زیبا به نظر برسد. برای این منظور، متا و ری‌بن عینک‌های هوشمند را در دسته‌ای از رنگ‌های جدید، با نام‌هایی مانند «شلوار جین مات» و «کارامل» و با گزینه‌های لنز متعدد ساختند. این دو شرکت حتی یک سبک جدید گردتر به نام Headliner علاوه بر Wayfarer کلاسیک ایجاد کردند.

همه اینها بر روی پردازنده کوالکام اسنپدراگون AR1 Gen 1 اجرا می‌شود که کوالکام به هوش مصنوعی روی شیشه در بسته‌بندی زیر یک وات خود می‌بالد و متا می‌گوید باتری داخل عینک هوشمند باید بین چهار تا شش ساعت استفاده فعال دوام بیاورد. قاب همراه نیز می تواند عینک هوشمند را هشت بار دیگر شارژ کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا