نرم افزار و اینترنت

نسخه وب فتوشاپ برای تمام مشترکین Creative Cloud منتشر شد

ادوبی چهارشنبه اعلام کرد که کاربران قادر خواهند بود پروژه های فتوشاپ خود را از هر کجای وب ویرایش، به اشتراک بگذارند و بازخورد دریافت کنند، صرف نظر از اینکه محصول ادوبی روی رایانه یا تبلت آنها نصب شده باشد یا خیر. این شرکت فتوشاپ خود را در وب سرویس از نسخه بتا خارج کرده و چند ویژگی جدید هوش مصنوعی را نیز در خود جای داده است.

ادوبی برای اولین بار در دسامبر 2021 یک نسخه آنلاین با ویژگی های خاص از اپلیکیشن محبوب فتوشاپ را معرفی کرد. در اصل، کاربران می‌توانستند فایل‌های psd خود را به اشتراک بگذارند، اما تنها در صورتی که کلاینت یک نسخه از Photoshop یا Illustrator را نیز در رایانه خود داشته باشد. با معرفی Creative Cloud که امکان اشتراک گذاری بدون نیاز به نصب لوکال را فراهم می کرد، این امر تغییر کرد.

نسخه بتا فتوشاپ در وب این مفهوم را با گنجاندن ابزارهای ویرایش اولیه در رابط کاربری وب به سمت “ترفندهای جزئی و ویرایش‌های سریع” طراحی کرد، چیزهایی که رفع آنها زمان کمتری نسبت به راه‌اندازی برنامه می‌برد. نسخه تولیدی که چهارشنبه منتشر شد همه اینها و بیشتر را انجام می دهد. Pam Clark در یک پست وبلاگ نوشت:

با این نسخه، ما با تمرکز بر نیازهای سازندگانی که تازه وارد فتوشاپ شده اند و تجربه کاربری ساده ای دارند، شروع می کنیم. ما اکثر ابزارهای متداول فتوشاپ را به وب آورده‌ایم و تجربه کاربری را ساده‌تر کرده‌ایم تا کاربران جدیدتر بتوانند در برنامه حرکت کنند.

کاربران همچنین می‌توانند با دو ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، Generative Fill و Generative Expand، آزمایش کنند. به گفته کلارک، همانطور که از نام آنها پیداست، اینها به شما امکان می دهند محتوا را به صورت غیر مخرب از تصاویر خود اضافه کنید، گسترش دهید یا حذف کنید، در حالی که به طور جادویی با چشم انداز، نور و سبک تصویر شما مطابقت دارند. این ویژگی ابتدا به عنوان بخشی از Firefly برای نسخه دسکتاپ فتوشاپ منتشر شد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا