نرم افزار و اینترنت

امکان ایجاد مستقیم تصاویر هوش مصنوعی در نوار جستجو گوگل فراهم شد

در چند وقت اخیر، برای ایجاد تصاویر با مولد هوش مصنوعی مجبور بودید که به سایت های مربوطه مراجعه کنید تا درخواست‌های زبان طبیعی خود را به هنر هوش مصنوعی تولید شده تبدیل کنید. اما این موضوع کمی تغییر پیدا کرد. گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که کاربرانی که تجربه مولد جستجو (SGE) را انتخاب کرده اند، می توانند تصاویر هوش مصنوعی را به طور مستقیم از نوار جستجوی استاندارد ایجاد کنند.

SGE چشم انداز گوگل برای آینده جستجوی وب ما است. به جای انتخاب وب‌سایت‌ها از فهرست بازگشتی، سیستم با استفاده از همان داده‌هایی که لینک های فهرست به آن منتهی می‌شوند، یک پاسخ منسجم (معقول) به درخواست زبان طبیعی کاربر ترکیب می‌کند. کاربران شرحی از آنچه به دنبال آن هستند تایپ می کنند و در عرض چند لحظه، موتور چهار گزینه برای انتخاب و اصلاح بیشتر ایجاد می کند.

کاربران همچنین می توانند تصاویر تولید شده خود را به Drive اکسپورت کنند یا آنها را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کاربران می توانند تصاویر را مستقیماً در Google Images تولید کنند. بنابراین، اگر به دنبال “تنظیمات میز هالووین مینیمالیستی” یا “ایده‌های خانه سگ‌های شبح وار” هستید (دوباره، مثال گوگل)، می‌توانید آن را در نوار جستجو تایپ کنید و از گوگل بخواهید بر اساس آن تصویری تولید کند. چیزی که واقعاً جالب است این بوده که می‌توانید Google Lens را روی آن تصویر تولید شده برای جستجوی محصولات واقعی و بهتر، جستجو کنید.

البته تعدادی محدودیت در ویژگی های جدید وجود دارد. برای استفاده از هر یک از اینها باید در Google Labs ثبت نام کرده باشید و در برنامه SGE شرکت کرده باشید. علاوه بر این، عملکردهای جدید تولید تصویر تنها در آمریکا، در اپلیکیشن های انگلیسی زبان و برای کاربران بالای 18 سال در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین در حال گسترش تلاش‌های خود برای مهار استفاده نادرست از فناوری هوش مصنوعی مولد است. کاربران از ایجاد تصاویر واقعی از چهره انسان منع خواهند شد.

سرانجام، گوگل در حال پیاده سازی سیستم SynthID است که توسط DeepMind در ماه گذشته معرفی شد. SythID یک واترمارک فراداده غیرقابل تشخیص بصری است که به تصویری که تولید شده را نشان می‌دهد و همچنین اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی و چه چیزی آن را ایجاد کرده و چه زمانی آن را ایجاد کرده است. ویژگی‌های جدید از طریق تب Labs (روی نماد flask کلیک کنید) در اپلیکیشن گوگل و روی دسکتاپ کروم برای انتخاب کاربران امروزی در دسترس خواهند بود و در هفته‌های آینده به تعداد بیشتری گسترش خواهند یافت.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا