فناوری

انتشار جزئیات سیستم شارژ سریع 180 وات Thunder Charge اینفینیکس

اینفینیکس در اوایل این هفته از سیستم شارژ 180 واتی Thunder Charge خود استفاده کرد، اکنون این شرکت جزئیات بیشتری در مورد آن فاش کرده است. برخلاف سیستم شارژ سریع 160 واتی که سال گذشته دیدیم (که فقط یک مفهوم بود)، Thunder Charge اواخر امسال به بازار می آید.

هدف شارژر جدید 180 واتی این است که باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را تنها در چهار دقیقه به 50 درصد شارژ کند. مانند Infinix Note 12 VIP حالت Furious Mode که با حداکثر سرعت شارژ می شود و حالت Normal که همچنان سریع است اما دما را پایین نگه می دارد وجود خواهد داشت. اینفینیکس جزئیات گسترده‌ای در مورد سیستم Thunder Charge فاش کرد. از دو باتری 8C که به صورت سری به هم متصل شده اند استفاده می کند، به طوری که هر کدام فقط 90 وات برق دارند. این هنوز مقدار زیادی است، بنابراین چندین لایه از حفاظت و بهبود کارآیی برای به حداقل رساندن تولید گرما وجود دارد.

ابتدا، اینفینیکس با تولید کنندگان پیشرو باتری برای ایجاد یک طراحی چند الکترودی کار کرده که مقاومت داخلی باتری را بیش از 50 درصد کاهش می دهد. این دو باتری توسط سه پمپ شارژ با راندمان تبدیل 99 درصد تغذیه می شوند (بهترین چیزی که اینفینیکس تاکنون استفاده کرده است). این موارد گرمای تولید شده را کاهش می دهند، اما برای اطمینان از عملکرد ایمن کافی نیستند.

سیستم Thunder Charge دارای 111 مکانیزم امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری است. آنها مراقب مواردی مانند دمای بالا، افزایش ولتاژ، تداخل الکترومغناطیسی و غیره هستند و اگر مشکلی پیش بیاید، فرآیند شارژ را متوقف می کنند. 20 سنسور دما وجود دارد که پورت USB، تراشه های شارژ، باتری و سایر مکان های کلیدی را کنترل می کند. هدف این سیستم این است که دمای گوشی را زیر 43 درجه سانتیگراد نگه دارد تا تخریب باتری را کاهش دهد.

برای اطمینان از اینکه کابل شارژ می تواند بار را تحمل کند، Thunder Charge از یک تراشه رمزگذاری ویژه برای تأیید صحت کابل استفاده می کند. می توان از کابل های دیگر نیز استفاده کرد، همچنین می توان از شارژر Infinix برای شارژ سایر ابزارها استفاده کرد – با این حال، در این موارد قدرت به 60 وات یا 100 وات محدود می شود. USB Power Delivery برای بررسی قابلیت‌های کابل به سیستم مشابهی متکی است. Thunder Charge گواهینامه سیستم شارژ سریع ایمن TÜV Rheinland را دریافت کرده است. اولین گوشی های مجهز به سیستم شارژ سریع 180 واتی اینفینیکس در نیمه دوم سال جاری عرضه می شوند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا