نرم افزار و اینترنت

گوگل ویژگی‌های دسترسی بیشتری را به مپس، جستجو و اسیستنت می آورد

گوگل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های دسترس‌پذیری را که برای Maps، Search و Assistant منتشر می‌کند، و همچنین در دسترس بودن بیشتر برخی از ویژگی‌های پیکسل مبتنی بر دوربین را فاش کرده است. یکی از محورهای اصلی این بار دسترسی به صندلی چرخدار است. گزینه جدیدی که به تدریج در iOS و اندروید در دسترس قرار می گیرد به کاربران Maps امکان می دهد مسیرهای پیاده روی بدون پله را درخواست کنند.

این ویژگی – که گوگل می گوید برای کسانی که با چمدان و کالسکه سفر می کنند نیز مفید خواهد بود – تا زمانی که شرکت اطلاعات کافی برای منطقه داشته باشد، در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. گوگل خاطرنشان می کند که اگر گزینه قابل دسترسی با ویلچر را در تنظیمات برگزیده حمل و نقل خود فعال کرده باشید، این به طور خودکار در مسیرهای پیاده روی نیز اعمال می شود.

در غیر این صورت، وقتی مسیر پیاده‌روی درخواست می‌کنید، می‌توانید با ضربه زدن روی سه نقطه در بالای صفحه و فعال کردن گزینه wheelchair-accessible به مسیرهای بدون پله دسترسی پیدا کنید. در یادداشتی مرتبط، اطلاعات قابل دسترسی برای ویلچر در محصولات بیشتر گوگل، از جمله در Maps برای Android Auto و اتومبیل‌هایی که گوگل در آن تعبیه شده، در دسترس خواهد بود. وقتی مکانی را جستجو می‌کنید و روی آن ضربه می‌زنید، اگر مکان دارای ورودی بدون پله، سرویس‌های بهداشتی در دسترس، پارکینگ یا صندلی باشد، نماد صندلی چرخدار ظاهر می‌شود.

یافتن و حمایت از کسب و کارهای متعلق به افراد دارای معلولیت در Maps و Search نیز باید آسان‌تر باشد. اگر کسب‌وکاری بخواهد خود را به‌عنوان “مالکیت غیرفعال” معرفی کند، در فهرست‌های Maps و Search ذکر می‌شود. گوگل قبلاً برچسب‌های تجاری مشابه آسیایی، لاتین و موارد دیگر را منتشر کرده بود. در جاهای دیگر، گوگل قابلیت‌های صفحه‌خوان را در لنز در نقشه‌ها (که قبلا جستجو با نمای زنده نامیده می‌شد) فعال می‌کند، یک ابزار واقعیت افزوده است که برای کمک به شما در یافتن چیزهایی مانند دستگاه‌های خودپرداز، سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌ها با کمک دوربین گوشی شما طراحی شده است. هنگامی که در مکانی ناآشنا هستید، می توانید روی نماد دوربین در نوار جستجو ضربه بزنید و گوشی خود را به سمت دنیای اطراف خود بگیرید.

در دستگاه‌های پیکسل، برنامه ذره‌بین از دوربین شما استفاده می‌کند تا به شما کمک کند تا روی جزئیات دنیای واقعی از دور زوم کنید یا با کمک فیلترهای رنگی، روشنایی و تنظیمات کنتراست، خواندن متن روی منوها و اسناد را آسان‌تر کنید. این برنامه برای دستگاه‌های پیکسل 5 و جدیدتر در دسترس است، اما پیکسل فولد نیست.

گوگل همچنین خاطرنشان می‌کند که آخرین نسخه Guided Frame که در اوایل این ماه روی پیکسل 8 و 8 پرو ارائه شد، حیوانات خانگی، ظروف و اسناد را علاوه بر چهره‌ها شناسایی می‌کند تا به افرادی که نابینا هستند یا کم‌بینا هستند کمک کند تا عکس‌های باکیفیت بگیرند. به‌روزرسانی Guided Frame اواخر امسال برای دستگاه‌های پیکسل 6 و پیکسل 7 ارائه می‌شود. در همین حال، گوگل روتین های دستیار قابل تنظیم بیشتری را ارائه می دهد. این شرکت می‌گوید شما می‌توانید یک روتین را به عنوان میانبر به صفحه اصلی خود اضافه کنید، اندازه آن را تعیین کنید و آن را با تصاویر خود سفارشی کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا