کنسول و بازی

مایکروسافت ویژگی تنظیم کلیدهای کنترلر را به ایکس باکس آورد

مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی را برای کنسول‌های ایکس‌باکس و برنامه ویندوز ایکس‌باکس خود منتشر کرده، و آخرین نسخه‌های نرم‌افزاری ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کنند که در حال آزمایش هستند، مانند Keyboard Mapping برای برخی از کنترلرهای ایکس‌باکس، و همچنین یک نسخه آزمایشی.

Keyboard Mapping که به‌عنوان یک ویژگی دسترس‌پذیری طراحی شده، در حال حاضر بر روی Xbox Elite Wireless Controller Series 2 و Xbox Adaptive Controller پشتیبانی می‌شود. این قابلیت از ماه آگوست از طریق Xbox Insiders در حال آزمایش بوده، اما اکنون، همه بازیکنان Xbox توانایی استفاده از این ویژگی را به دست آورده اند.

کاربران می‌توانند از اپلیکیشن Xbox Accessories برای نگاشت دکمه‌های کنترلر به صفحه‌کلید در کنسول‌ها و رایانه استفاده کنند. مایکروسافت در مورد این ویژگی جدید می‌گوید:

Keyboard Mapping یکی از ویژگی‌های درخواستی در انجمن‌های بازی رایانه‌ و دسترسی بوده است. این به گسترش قابلیت‌های ورودی کنترلر در بازی‌هایی که دستورات زیادی دارند، قابلیت‌های نقشه‌برداری مجدد محدود دارند یا از کنترل‌کننده‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، کمک می‌کند.

در مرحله بعد، عکس‌برداری‌های بازی ایکس‌باکس را می‌توان به ابزار ویرایش ویدیوی مایکروسافت Clipchamp، هم به صورت آنلاین و هم در ویندوز، مستقیماً از طریق شبکه Xbox وارد کرد. به گفته مایکروسافت، در Clipchamp، یک گزینه جدید “Xbox” را در پنل ایمپورت خواهید دید. پس از ورود به شبکه Xbox، می توانید عکس های گرفته شده از بازی را برای ویرایش به Clipchamp انتخاب کرده و وارد کنید.

در همین حال، مایکروسافت در حال به‌روزرسانی کنترل‌های داده‌های تشخیصی موجود برای بازیکنان Xbox است تا فرآیندی مبتنی بر حساب باشد. انتخاب اختیاری فقط باید یک بار انتخاب شود و با استفاده از دستگاه‌های دیگر، مانند “کنسول‌های ایکس باکس، ایکس باکس کلاود گیمینگ (بتا)، رایانه، و گوشی هوشمند” به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود تا از همان تنظیمات ارسال داده‌های تشخیصی استفاده شود.

اضافه شدن نهایی به‌روزرسانی اکتبر ایکس باکس به عنوان یک ویژگی آزمایشی در دسترس است که فقط برای انتخاب تصادفی از کاربران ایکس باکس در دسترس است. این بازیکنان منتخب می توانند از طریق صفحه پروفایل خود بدون نیاز به مرور لیست دوستان دعوت نامه های مهمانی ارسال کنند و به بازی های دوستان بپیوندند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا