آموزش

نحوه فعال سازی SSH در اوبونتو

Secure Shell (SSH) یک پروتکل شبکه محبوب است که برای ورود از راه دور و به اشتراک گذاری انتقال فایل بین رایانه شما (سرویس گیرنده) و سرویس (سرور) استفاده می شود. این قابلیت در سیستم عامل های مختلف کار می کند، به این معنی که روی لینوکس اوبونتو نیز کار خواهد کرد.

بنابراین اگر یک دسکتاپ یا لپ تاپ مجهز به اوبونتو دارید و می‌خواهید از SSH استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ترمینال را روشن کنید و چند دستور را اجرا کنید. ما شما را از طریق این فرآیند در اینجا راهنمایی می کنیم.

برای فعال کردن SSH در اوبونتو، باید مجوز sudo، اتصال به شبکه و دسترسی به ترمینال داشته باشید. هنگامی که تأیید کردید که هر سه مورد را دارید، می توانید با مراحل زیر شروع کنید. به عنوان یادآوری، می توانید ترمینال را با دستورات Ctrl، Alt و T باز کنید. همچنین برای تایید باید بعد از هر دستور Enter را فشار دهید.

  1. دستور sudo apt update را تایپ کنید.
  2. رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. دستور sudo apt install openssh-server را تایپ کنید.
  4. رمز عبور خود را وارد کرده و Y را فشار دهید.
  5. SSH به طور خودکار شروع به اجرا می کند. می توانید با دستور sudo systemctl status ssh تأیید کنید که در حال اجرا است.
  6. اگر SSH در حال اجرا نیست، دستور sudo ufw allow ssh را تایپ کنید. این اجازه می دهد تا SSH از فایروال عبور کند.

پس از تکمیل تنظیمات، می توانید با اتصال با دستور ssh username@ip_address شروع به کار کنید. نام کاربری و آدرس IP را با نام کاربری و آدرس IP که می خواهید به آن متصل شوید جایگزین کنید. امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد، اما به خاطر داشته باشید که اوبونتو به طور کلی نسبت به توسعه دهندگان بسیار دوستانه است.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا