نرم افزار و اینترنت

دستیار هوش مصنوعی Brave به مرورگر دسکتاپ رسید

Brave به فهرست رو به رشد مرورگرهایی می‌پیوندد که با دستیارهای هوش مصنوعی مولد داخلی عرضه می‌شوند. توسعه‌دهنده مرورگر متن‌باز شروع به انتشار بروزرسانی برای Brave روی دسکتاپ کرده که به کاربران امکان دسترسی به دستیار هوش مصنوعی Leo را می‌دهد. Brave در ماه آگوست Leo را از طریق کانال آزمایشی Nightly خود معرفی کرد و از آن زمان تاکنون آن را آزمایش کرده است.

این دستیار مبتنی بر مدل زبان بزرگ Llama 2 است که مایکروسافت و متا با هم برای اهداف تجاری و تحقیقاتی توسعه داده بودند. مانند سایر دستیاران هوش مصنوعی، کاربران می توانند از لئو بخواهند کارهای مختلفی مانند ایجاد خلاصه صفحات وب و ویدیوها، ترجمه و/یا بازنویسی صفحات و حتی تولید محتوای جدید را انجام دهد.

لئو مجهز به Llama 2 به صورت رایگان برای همه کاربران در دسترس است، اما Brave نسخه پولی آن را نیز معرفی کرده که قادر به “مکالمات با کیفیت بالاتر” است. Leo Premium، همانطور که از آن نام برده می شود، توسط Claude Instant از Anthropic قدرت می گیرد و می تواند پاسخ های طولانی تر و دقیق تری ایجاد کند. کاربران باید 15 دلار در ماه برای آن بپردازند، اما در طول دوره های اوج مصرف و دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید نیز از صف اولویت برخوردار خواهند بود.

Brave Software در اطلاعیه خود تاکید کرد که لئو حریم خصوصی کاربران را حفظ می کند. توسعه‌دهنده گفت که مکالمات با Leo روی سرورهای آن ادامه نمی‌یابد و پاسخ‌های دستیار بلافاصله کنار گذاشته می‌شوند و “برای آموزش مدل استفاده نمی‌شوند.” همچنین توضیح داد که آدرس‌های IP را جمع‌آوری نمی‌کند و داده‌های شخصی را که بتواند کاربر را شناسایی کند، حفظ نمی‌کند. به علاوه، کاربران برای استفاده از Leo حتی نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند.

Brave در چند روز آینده Leo را روی دسکتاپ به صورت مرحله‌ای عرضه می‌کند. با این حال، کسانی که از این مرورگر در دستگاه‌های اندروید و iOS خود استفاده می‌کنند، باید مراقب انتشار آن در تلفن همراه در ماه‌های آینده باشند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا