نرم افزار و اینترنت

Final Cut Pro از تراشه های جدید اپل برای بهبود ردیابی چهره و اشیا استفاده می کند

پس از عرضه اخیر مک‌بوک پروهای جدید مجهز به M3، اپل به زودی به‌روزرسانی Final Cut Pro خود را منتشر خواهد کرد تا از سیلیکون خودش بیشتر استفاده کند. به گفته این شرکت، مجموعه ویرایش ویدیوی به روز شده آن، از یک مدل یادگیری ماشینی جدید برای بهبود نتایج با ردیابی اشیا و چهره استفاده می کند. علاوه بر این، رمزگذاری H.264 و HEVC ظاهرا سریعتر خواهد بود، به لطف پردازش همزمان پیشرفته توسط موتورهای رسانه ای سیلیکون اپل.

در سمت تجربه کاربر، Final Cut Pro جدید با اسکرول خودکار تایم لاین، و همچنین گزینه ای برای ساده کردن یک گروه انتخابی از کلیپ های متصل همپوشانی به یک خط استوری لاین، و توانایی ترکیب کلیپ های متصل با استوری لاین متصل موجود ارائه می شود. در مورد Final Cut Pro برای آیپد، کاربران می‌توانند از ابزار جدید ضبط صدا، از پیش تنظیمات درجه‌بندی رنگ اضافه شده، عناوین جدید، بهبودهای عمومی گردش کار و ابزار تثبیت‌کننده در حالت دوربین حرفه‌ای بهره ببرند. هر دو نسخه مک و آیپد Final Cut Pro به روز رسانی های خود را در اواخر این ماه دریافت خواهند کرد.

برای کسانی که باید روی خلق موسیقی تمرکز کنند، اپل Logic Pro را با ابزارهای جدید و مفید نیز به روز کرده است. برای هر دو نسخه مک و آیپد، یک دستیار مسترینگ جدید وجود دارد که ادعا می‌کند با تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی “دینامیک، تعادل فرکانس، تایم و بلندی صدا” به بهبود ترکیب صوتی شما کمک می‌کند. شما می توانید از این ابزار برای اصلاح ترکیب خود در هر مرحله از فرآیند ایجاد استفاده کنید. خبر خوب دیگر این است که برای جلوگیری از قطع دیجیتال و افزایش حساسیت سطح پایین، هر دو مدل Logic Pro اکنون از ضبط شناور 32 بیتی در صورت استفاده با رابط های صوتی سازگار پشتیبانی می کنند.

اگر از طرفداران “Sample Alchemy” (ابزاری برای نمونه به ابزار) و  Beat Breaker (یک افزونه صوتی چند جلوه) در Logic Pro برای آیپد هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید هر دو ویژگی‌ها به Logic Pro برای مک منتقل شده‌اند. به طور مشابه، برنامه مک دو بسته صوتی رایگان به نام‌های “Hybrid Textures” و “Vox Melodics” را به دست آورده که می‌توانید آنها را در Sound Library پیدا کنید. برخی نیز ممکن است ابزارهای جدید “Slip” و “Rotate” را در منوی “Tool” مفید بدانند.

در همین حال، Logic Pro به روز شده برای آیپد تجربه چند وظیفه ای بهتری را ارائه می دهد. این برنامه اکنون از “Split View” و “Stage Manager” پلتفرم iPadOS پشتیبانی می‌کند، بنابراین به شما امکان می‌دهد به سرعت نمونه‌های صوتی را از یک برنامه دیگر (مانند Voice Memos، فایل‌ها یا مرورگر) به Logic Pro بکشید و رها کنید. همچنین یک پلاگین ضبط جدید “Quick Sampler” برای ایجاد آسان ابزارهای نمونه برداری از هر صدایی، از طریق میکروفون داخلی iPad یا ورودی صوتی متصل وجود دارد. این به روز رسانی، همراه با تعداد انگشت شماری از درس های درون برنامه ای مرتبط، بلافاصله در دسترس هستند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا