در دنیایی که فناوری با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال پیشرفت است، تعجبی ندارد که روش‌های سنتی مدیریت حضور و غیاب متحول شوند. احراز هویت با چهره بهترین جایگزین روش‌های سنتی و دست و پا گیر کارت تردد و اثر انگشت برای مدیریت تردد پرسنل است.

قابلیت شناسایی دقیق افراد بر اساس ویژگی های منحصر به فرد چهره، روشی امن و راحت برای کارفرمایان و کارمندان است. در این مقاله که به کمک کارشناسان گروه نانوتایم تهیه شه است، قصد داریم تکنولوژی احراز هویت از طریق سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره را، بررسی کنیم و به فواید استفاده از این روش نسبت به روش‌های پیشین بپردازیم. استفاده از این روش قطعا در حذف تقلب و ساده ‌سازی فرآیندهای حقوق و دستمزد تاثیر بسزایی دارد.

ما با شناخت تقاضای بازار برای سیستم‌های حضور و غیاب ایمن و پیشرفته و همچنین مشکلات سیستم‌های موجود، تلاش نموده‌ایم محصولاتی با امکانات پیشرفته و قابل اعتماد با متقاضیان خود ارائه دهیم. با ما همراه شوید تا با امکانات هیجان انگیز دنیای فناوری تشخیص چهره و تاثیر آن بر مدیریت منابع انسانی بیشتر آشنا شوید.

سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

سیستم‌های حضور و غیاب تشخیص چهره نانوتایم با بهره‌گیری از دانش روز دنیا، مدیریت و ردیابی حضور و غیاب در کسب و کارهای مختلف و سازمان ها را متحول کرده است. به همین منظور نانوتایم برای برای ارائه راه حل یکپارچه و کارآمد برای مدیریت حضور و غیاب سیستم‎‌های سخت افزاری را به همراه نرم افزار اختصاصی این برند در دو نسخه ویندوز و کلود ارائه می‌کند.

ویژگی های کلیدی سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

1. ثبت دقیق و قابل اعتماد تردد

سیستم تشخیص چهره ZKTECO سطح بالایی از دقت در شناسایی افراد بر اساس ویژگی های چهره آنها ارائه می دهد. با استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی، و بهرمندی از الگوریتم Deep Learning امکان شناسایی چهره در زوایای مختلف را داشته و به همین دلیل امکان هر گونه جعل و هک دستگاه حضور و غیاب را غیر ممکن می کند.

2. مدیریت حضور و غیاب بدون لمس

با توجه به خطرهای موجود در محیط برای سلامتی انسان، استفاده از روش‌های ایمن و بدون نیاز به تماس برای حفظ سلامتی پرسنل در اولویت است. احراز هویت بدون نیاز به لمس مهمترین ویژگی سیستم احراز هویت تشخیص چهره است. کارمندان یا دانش‌آموزان می‌توانند به سادگی چهره ( حتی پوشانده شده با ماسک، کلاه یا عینک) خود را مقابل دوربین قرار دهند در کمترین زمان ممکن شناسایی شوند.

3. زمان واقعی نظارت و گزارش

مهمترین ویژگی سیستم احراز هویت بر اساس چهره و با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم، امکان دسترسی ‌بی‌درنگ به داده‌های تردد است. مدیران امکان دسترسی فوری به گزارش‌های حضور و غیاب و تجزیه و تحلیل داده‌هاو اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را می‌دهد. در مواردی که در کنار سیستم سخت افزاری از نرم افزار حضور غیاب نانوتایم نسخه کلود استفاده کننده، همه این دسترسی‌ها به صورت آنلاین و در لحظه و بدون محدودیت زمان و مکان اتفاق می‌افتد.

4. شناسایی چهره در زوایای مختلف

بهرمندی از هوش مصنوعی، امکان احراز هویت افراد حتی با ماسک را دارد. همچنین با بهرمندی از الگوریتم Deep Learning امکان شناسایی چهره در زوایای مختلف (-30/+30) را دارد و تردد پرسنل بدون نیاز به توقف و در حین عبور از مقابل آن ثبت می‌شود.

5. ذخیره سازی ایمن و سازگار داده‌ها

امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه هنگامی که با اطلاعات حساسی مانند داده‌های بیومتریک سروکار داریم. بالاترین سطح امنیت را با ذخیره سازی رمزگذاری شده، رعایت استانداردهای صنعت و مقررات حفاظت از داده ها تضمین می کند.

6. یکپارچه سازی بدون دردسر با نرم افزار حقوق و دستمزد

امکان انتقال داده‌های سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره به سیستم های HR و حقوق و دستمزد براحتی امکان‌پذیر است. این یکپارچه سازی علاوه بر افزایش به دلیل عدم نیاز به وارد کردن دستی داده ها به طور چشم‌گیری در زمان صرفه جویی می کند و بار اداری را کاهش می دهد.

7. سفارشی سازی و انعطاف پذیری

ما در نانوتایم درک می کنیم که هر سازمانی نیازهای منحصر به فردی دارد. سیستم تشخیص چهره ما با بهرمندی از نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم 360 براحتی قابل سفارشی سازی، تعریف شیفت و گروه کاری متعدد براساس نیازهای خاص سازمان‌ها است. ارائه یک راه حل مدیریت حضور و غیاب شخصی برای هر مشتری تخصص ما در گروه نانوتایم است.

8. پیاده سازی آسان و رابط کاربر پسند

ما در نانوتایم همه چیز را پیش بینی نموده‌ایم و کلیه مراحل نصب و راه‌اندازی سیستم سخت افزاری و نرم افزاری را به صورت قدم به قدم توسط کارشناسان به صورت ویدئوی آموزشی تهیه و در دسترس قرار داده‌ایم. محیط نرم افزار نانوتایم (نسخه ویندوز و نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم کلود) دارای رابط کاربر پسند است و با حداقل آموزش، توسط مدیران و کاربران قابل استفاده است.

9. جلوگیری از هرگونه تقلب

فناوری پیشرفته تشخیص چهره به طور قابل توجهی سرقت زمان و تقلب در ثبت زمان ورود و خروج تاثیر داد.

فرآیند سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره حول سه مرحله اصلی می چرخد که عبارتند از:

1. ثبت الگوی چهره در دستگاه:

در ابتدا چهره افراد اسکن شده و در سیستم ثبت می شود و برای هر فرد الگوی دیجیتال منحصر به فرد ایجاد می شود. الگوهای ثبت شده به طور ایمن در یک پایگاه داده ذخیره می شوند.

2. شناسایی و احراز هویت:

در صورتی که الگوی چهره افراد در دستگاه ثبت شده شود، هنگامی که افراد در مقابل دستگاه قرار گیرند، تصویر اسکن شده چهره آنها توسط الگوریتم های هوش مصنوعی سیستم تجزیه و تحلیل می شود و با مقایسه الگوهای ذخیره در سیستم فرد شناسایی می‌شود.

3. ثبت حضور و غیاب:

پس از تایید هویت، سیستم ورود و خروج فرد مربوطه را در سیستم به صورت دقیق ثبت می‌کند و نیازی به مداخله دستی نیست.

سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره برای چه سازمان‌هایی قابل استفاده است؟

1. مؤسسات آموزشی

پیاده‌سازی سیستم های تشخیص چهره در موسسات آموزشی ( مدارس، کالج ها و دانشگاه‌ها) به طور قابل توجهی مدیریت حضور و غیاب ( دانش‌آموز، دانشجویان و پرسنل) را ساده ‌می‌کند.

2. کارخانه‌ها و دفاتر شرکت‌ها

سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره بهترین گزینه برای احراز هویت و مدیریت تردد در کارخانه‌ها و دفاتر سازمان‌ها است. در کارخانه‌ها به دلیل اینکه امکان کم اثر شدن اثر انگشت استفاده از سیستم‌های احراز هویت تشخیص چهره مانع از تشکیل صف‌های طولانی برای ورود و خروج کارکنان می‌شود.

3. مراکز بهداشتی و درمانی

پیاده سازی سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره به همراه نرم افزار نانوتایم 360 در مراکز درمانی مزایای بسیاری دارد. ماهیت بدون تماس فناوری تشخیص چهره و همچنین امکان شناسایی با ماسک خطر انتقال آلودگی محیطی را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این برخی از دستگاه‌های تشخیص چهره مجهز به اکسس کنترل هستند و امکان مدیریت دسترسی افراد مجاز برای ورود به مناطق ممنوعه، محافظت از حریم خصوصی بیمار و محافظت از تجهیزات پزشکی ارزشمند فراهم می‌شود.

4. رویدادها و کنفرانس ها

پیاده‌سازی سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره در رویدادها و کنفرانس‌ها می‌تواند نحوه حضور شرکت‌کنندگان در رویداد و تعامل با آن را متحول کند.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *