کنسول و بازی

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت بازی های ایکس باکس

ایکس باکس با استارتاپی به نام Inworld AI همکاری کرده تا یک مجموعه ابزار هوش مصنوعی تولید کند که توسعه دهندگان می توانند از آن برای ساخت بازی استفاده کنند. این یک همکاری چند ساله بوده که برند متعلق به مایکروسافت می‌گوید که می‌تواند به سازندگان در طراحی دیالوگ، داستان و جستجو کمک کرده و قدرت دهد.

به طور خاص، شرکا به دنبال توسعه یک “طراحی مشترک هوش مصنوعی” هستند که می‌تواند درخواست‌ها را به اسکریپت‌های دقیق، درخت‌های گفتگو، مأموریت‌ها و دیگر عناصر بازی تبدیل کند، به همان روشی که افراد می‌توانند ایده‌ها را در چت‌ربات‌های هوش مصنوعی تایپ کنند و در ازای آن اسکریپت‌های دقیق دریافت کنند.

آنها همچنین بر روی یک “موتور زمان اجرا کاراکتر هوش مصنوعی” کار خواهند کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را به بازی‌های واقعی خود وصل کنند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که داستان‌ها، ماموریت‌ها و دیالوگ‌های جدیدی را در حین حرکت تولید کنند.

در وب‌سایت Inworld، این شرکت می‌گوید که فناوری آن می‌تواند “شخصیت‌هایی با مهارت های متمایز و آگاهی زمینه‌ای بسازد که در جهان باقی بمانند”. ظاهراً می‌تواند “موتور کاراکتر کاملاً یکپارچه برای NPC‌های هوش مصنوعی که فراتر از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است”، در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. تصویر بالا مربوط به ابزار Droid Maker است که با همکاری استودیوی داستان سرایی Lucasfilm ILM Immersive در هنگام پذیرفته شدن در برنامه Disney Accelerator ساخته شد.

همانطور که Kotaku اشاره می کند، با این حال، فناوری این شرکت هنوز با نسخه اصلی بازی عرضه نشده و بیشتر برای مودها استفاده شده است. توسعه دهندگان به طور قابل درک در مورد این ابزارهای آینده محتاط هستند. نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان خلاقان درباره استفاده شرکت‌ها از کارشان برای آموزش هوش مصنوعی مولد بدون مجوز وجود دارد و البته، این نگرانی همیشه وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند تصمیم بگیرند نویسندگان و طراحان را برای کاهش هزینه ها اخراج کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا