نرم افزار و اینترنت

یوتیوب خلاصه نویسی نظرات مبتنی بر هوش مصنوعی را آزمایش می کند

یوتیوب اعلام کرد که آزمایش های محدودی را با دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در وب سایت آزمایشگاه های خود آغاز خواهد کرد. هدف این آزمون ها افزایش تجربه مشاهده و کمک به سازندگان از طریق مکالمه و ابزارهای خلاصه سازی نظرات است. اولین ویژگی شامل یک ابزار مکالمه است که از طریق گزینه “پرسش” در صفحات تماشای ویدیو در دسترس است. اعضای پریمیوم در آمریکا می‌توانند درباره محتوای در حال پخش سؤال بپرسند یا درخواست‌هایی را برای دریافت توصیه‌های مرتبط انتخاب کنند، همگی بدون توقف پخش. به گفته یوتیوب، هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده که بحث‌های طبیعی داشته باشد و اطلاعاتی را ارائه دهد تا به بینندگان کمک کند بیشتر با آنچه که تماشا می‌کنند تعامل داشته باشند.

آزمایش دوم که اکنون به تعداد کمی از کاربران رسیده است، شامل استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تجزیه و تحلیل و سازماندهی موضوعات بحثی است که در نظرات ویدیویی ایجاد می شود. بینندگان ممکن است بتوانند به سرعت بفهمند مردم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند، در حالی که سازندگان می‌توانند بینش‌هایی کسب کنند یا برای ویدیوهای جدید از موضوعات نظرات محبوب الهام بگیرند. سازندگان همچنین کنترل هایی برای حذف نظرات خلاصه شده در صورت تمایل دارند.

در اقدامی مشابه ماه گذشته، YouTube Music هوش مصنوعی مولد را برای ایجاد لیست پخش سفارشی برای کاربران انگلیسی زبان آمریکایی معرفی کرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا با بررسی تم های بصری مختلف، آثار هنری منحصر به فردی برای لیست های پخش خود ایجاد کنند. یوتیوب قصد دارد بازخوردهای مربوط به نحوه تجربه افراد از این ویژگی‌های مرحله اولیه را که توسط مدل‌های زبانی بزرگ در طول دوره آزمایشی بهبود یافته، به دقت بررسی کند. این شرکت تأکید کرد که “ممکن است همیشه با این ویژگی‌ها درست عمل نکند”، اما هدف آن بهبود تجربه مشاهده و ایجاد در پلتفرم خود از طریق آزمایش ایمن است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا