نرم افزار و اینترنت

15 روش خلاقانه برای استفاده از ChatGPT

افراد بی‌شماری ChatGPT را به‌عنوان یک موهبت بهره‌وری اعلام می‌کنند، که برای کمک به شما در ایجاد شغل، تولید محتوا، ایجاد رزومه و هر چیز دیگری که فکرش را می‌کنید عالی است. اما روش‌های سرگرم‌کننده، غیرمعمول و مبتکرانه برای استفاده از ChatGPT را هم وجود دارد. در ادامه به نحوه خلاقیت با ChatGPT اشاره خواهیم کرد.

1. نسخه بهتر گوگل

دانلود برنامه ChatGPT مانند این است که یک نسخه فشرده از اینترنت را در جیب خود داشته باشید. بهترین بخش این است که دیگر نیازی به جستجو در تبلیغات و مقالات پر پیچ و خم طولانی برای پاسخ به یک سوال ساده نیست. نسخه رایگان ChatGPT به اینترنت متصل نیست، بلکه به اطلاعاتی که از طریق آموزش آموخته متکی است.

از سوی دیگر، عضویت در ChatGPT Plus به شما امکان می دهد ChatGPT را به وب متصل کنید و اطلاعات فعلی را بازیابی کنید. درست مانند اینترنت، با این حال، هنوز هم ممکن است مسائل را اشتباه کند. مشکلات بزرگی در ChatGPT وجود دارد که باید برطرف شوند، بنابراین مراقب باشید هر آنچه را که می گوید باور نکنید و از استفاده از آن برای نتایج پرخطر خودداری کنید!

2. یک سرگرمی کاملا جدید شروع کنید

چگونه نواختن پیانو را یاد بگیرم؟ برای نقاشی آبرنگ به چه موادی نیاز دارید؟ چگونه گراتن سیب زمینی بپزم؟ با قرار دادن این سوالات در ChatGPT چیز جدیدی بیاموزید. برای یافتن پاسخی ساده برای آنچه به دنبال آن هستید، بسیار سریعتر از جستجو در پست های وبلاگ اینترنتی است.

3. یاد بگیرید که چگونه چیزی کار می کند

یکی از زمینه‌هایی که ChatGPT در آن برتری دارد، کمک به درک ایده‌های دشوار است. می توانید از آن بخواهید که موضوعات اصلی یک رمان معروف را توضیح دهد یا ارتباط بین دو ایده را بیابد. اگر بخش‌هایی از پاسخ وجود دارد که دریافت نکردید، از ChatGPT بخواهید تا موضوع را روشن کند. اگر می‌خواهید چیزی متفاوت را امتحان کنید، از ChatGPT بخواهید ایده‌ای را با استفاده از یک قیاس خنده‌دار توضیح دهد یا از آن بخواهید که پاسخ را به سبک آهنگ رپ بنویسد.

4. یک وب سایت با ChatGPT بسازید

کلمات تنها زبانی نیستند که ChatGPT می تواند صحبت کند. همچنین می تواند تصاویر را درک کند و کد بنویسد. این دو مورد را کنار هم قرار دهید و می تواند یک وب سایت برای شما بر اساس کمی بیشتر از یک طرح بسازد. قابلیت های چند وجهی که به شما امکان می دهد یک تصویر را با ChatGPT به اشتراک بگذارید در ChatGPT Plus موجود است.

5. یک کتاب بنویسید

اکثر نویسندگان جدی به این ایده می خندند که هر کسی ممکن است از ChatGPT برای کمک به نوشتن چیزی مانند یک کتاب استفاده کند – و به درستی هم همینطور است. ما واقعاً نمی‌خواهیم کتاب‌هایی را که توسط یک ربات هوش مصنوعی نوشته شده، بخوانیم، زیرا این کار باعث می‌شود که دنیا را از دید دیگران ببینیم. اما ChatGPT می تواند برای کمک به فرآیند نوشتن به روش های زیادی مورد استفاده قرار گیرد:

  • به عنوان یک اصطلاحنامه / فرهنگ لغت
  • در حال بررسی گرامر خود
  • تغییر لحن
  • بازنویسی
  • خطوط کلی، سرفصل ها، تولید نام
  • صحبت از طریق ایده ها

فقط کمی تخیل لازم است تا به این فکر کنید که چگونه ChatGPT می تواند شما را وادار کند تا داستانی را که سالهاست روی آن کار می کردید به پایان برسانید. این چیزها قبلاً در ابزارهای جداگانه وجود دارند – به عنوان برنامه، افزونه یا وب سایت ها – اما ChatGPT همه این موارد را در یک مکان ترکیب می کند.

6. یک پیام بنویسید

ارسال ایمیل به صاحبخانه یا درخواست از رئیس برای مرخصی کار می تواند دشوار باشد، اما با ChatGPT در کنار شما، همیشه می دانید که چگونه کلمات خود را حرفه ای مرتب کنید. ChatGPT می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه دهد یا چیزی را با لحنی متفاوت بازنویسی کند، به عنوان مثال، حرفه‌ای، معمولی، دوستانه، مستقیم.

7. فضایی برای تخلیه

وقتی زندگی شما را ناامید می کند، صحبت کردن با کسی می تواند مفید باشد. در حالی که همیشه نمی‌توانید افکار خود را با دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید، می‌توانید به ChatGPT تخلیه کنید. با آن مانند نوشتن در یک مجله رفتار کنید. از آن برای نوشتن احساسات خود یا شاید به شکلی سازنده تر برای کشف مشکلی که باعث استرس شما می شود استفاده کنید. گاهی تنها چیزی که نیاز داریم این است که احساس کنیم کسی دارد گوش می دهد.

8. پیشنهادات استایل

با همه چیزهایی که ChatGPT در مورد تاریخ مد جذب کرده است، می تواند به طور شگفت انگیزی مکان خوبی برای جستجوی توصیه های استایل باشد. چه چیزی با لوفرها کار می کند؟ چگونه می توانم یک شلوار جین بپوشم؟ هر خانمی باید چه لباس های کلاسیکی در کمد داشته باشد؟ می توانید پرسش خود را به رنگ ها، بافت ها، پارچه ها، لوازم جانبی و موارد دیگر گسترش دهید.

9. آشپزی با ChatGPT

همانطور که ما کشف کردیم، مردم ChatGPT را نیز به آشپزخانه می برند. می‌توانید آموزش‌هایی برای نحوه آماده‌سازی غذا با ChatGPT و نمونه‌هایی از افرادی که از غذا در یخچال خود عکس می‌گیرند و در ازای آن از ChatGPT پیشنهادات دستور تهیه می‌کنند، بیابید. اگر از نسخه رایگان ChatGPT استفاده می کنید، عملکرد تصویر را نخواهید داشت، بنابراین باید موادی را که در دست دارید به صورت دستی وارد کنید. علاوه بر این، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید، مانند درخواست ایده های غذایی بر اساس هزینه، کالری، محصولات فصلی یا اندازه وعده.

10. قصه گوی برای کودکان

ChatGPT می تواند به عنوان یک داستان سرای نسبتاً خوب عمل کند، داستانی که فرزندان شما ممکن است از آن لذت زیادی ببرند! می‌توانید از آن برای انتخاب افراد واقعی به عنوان شخصیت‌های داستان بچه‌هایتان استفاده کنید یا داستانی با اسباب‌بازی مورد علاقه بچه‌هایتان بسازید. آنها از شنیدن داستانی قبل از خواب که در زندگی آنها منحصر به فرد به نظر می رسد، به دردسر می افتند.

11. شعر بنویسید

در کنار ایجاد داستان، ChatGPT می‌تواند یک شعر را نیز بسازد. اگر می‌پرسید این روزها چه کسی شعر می‌نویسد، این یک کارت عالی برای تولد است! می توانید از آن بخواهید که به سبک یک نویسنده معروف یا یک قالب خاص مانند لیمریک بنویسد. فقط یک موضوع به آن بدهید و آن را کنار بگذارید.

12. ایده های طوفان فکری

ChatGPT یک منبع الهام عالی است اگر همیشه درگیر ایده هستید. از ایده‌های هدیه گرفته تا برنامه‌ریزی یک مهمانی تا تنظیم برنامه سفر تعطیلات، ChatGPT می‌تواند آن را در عرض چند ثانیه ارائه کند. این باید برای شروع طوفان فکری کافی باشد و ممکن است ایده هایی را به شما ارائه دهد که فکرش را هم نمی کردید.

13. پیشنهادات فیلم مناسب را دریافت کنید

یک ژانر، یک دهه، بازیگر مورد علاقه خود یا هر جزئیات خاص دیگری را تایپ کنید، و ChatGPT می‌تواند پیشنهاد فیلمی را ارائه دهد که متناسب با شرایط باشد. دیگر نیازی به پیمایش در نتفلیکس یا بررسی نظرات در Rotten Tomato نیست.

14. شکست دادن بلوک نویسنده

راه‌های مختلفی وجود دارد که ChatGPT می‌تواند به شما در عبور از بلاک نویسنده کمک کند، از پیشنهاد عناوین مقاله گرفته تا موضوعات طوفان فکری. به عنوان مثال، سعی کنید آنچه را که تاکنون نوشته اید وارد کنید و از ChatGPT بخواهید چند عنوان جایگزین را فهرست کند. با توجه به یک موضوع، می‌تواند چندین زوایای مختلف را که ممکن است ارزش نوشتن در مورد آنها را داشته باشد، نشان دهد. ممکن است کافی باشد که خلاقیت‌هایتان جاری شود و شما را از بلوک نویسنده‌تان عبور دهید.

15. ChatGPT به عنوان یک ابزار آموزشی

ممکن است از شنیدن این که معلمان نیز از ChatGPT در کلاس درس نهایت استفاده را می‌برند، تعجب کنید. برای مثال، یکی از راه هایی که می توانید از آن استفاده کنید، تهیه یک پرسشنامه چند گزینه ای در مورد یک موضوع است. پیشنهاد می‌کنیم به ChatGPT اطلاعات مربوطه را، مانند قسمتی از یک کتاب درسی یا وب‌سایت، بدهید و از آن بخواهید که از آن به عنوان منبع استفاده کند. همانطور که می توانید تصور کنید، این روش به انواع تکالیف گسترش می یابد.

کارهای خسته کننده دقیقاً جایی هستند که ChatGPT می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانید روی کارهای مهم تر تمرکز کنید. این مزایای فناوری هوش مصنوعی است که افراد بیشتری را تشویق می کند تا حرفه خود را در هوش مصنوعی شروع کنند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا