سخت افزار

مودم جدید وای فای 7 مدیاتک از بلوتوث 5.4 پشتیبانی می کند

مدیاتک به تازگی دو محصول جدید Wi-Fi 7 را به نام Filogic 860 و Filogic 360 معرفی کرده است. اولی یک چیپست برای دستگاه های شبکه بوده، در حالی که دومی یک مودم برای دستگاه های کلاینت، مانند لپ تاپ و تلفن های هوشمند است. مدیاتک Filogic 360 با پشتیبانی از وای فای 7 2×2 و دو هسته بلوتوث 5.4 برای اطمینان از بهترین اتصال ارائه می شود.

از نظر اتصال Wi-Fi 7، می توانید روی پشتیبانی از سه باند با سرعت فوق العاده 2.9 گیگابیت بر ثانیه حساب کنید. همچنین از پهنای باند کانال تا 160 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، و دارای محدوده Filogic Xtra است که وقتی از یک نقطه دسترسی دورتر هستید، اتصال بهتری را ارائه می‌دهد. در سمت بلوتوث، پشتیبانی از بلوتوث LE Audio با DSP یکپارچه که از کدک LC3 پشتیبانی می کند، وجود دارد. مدیاتک همچنین می‌گوید از فناوری پیشرفته برای اطمینان از اینکه سیگنال‌های وای فای 7 و بلوتوث می‌توانند بدون تداخل همزیستی داشته باشند، استفاده می‌کند، حتی اگر هر دو روی باند 2.4 گیگاهرتز کار کنند.

در مورد Filogic 860، این یک راه حل پیشرفته Wi-Fi 7 است که از طراحی 6 نانومتری کم مصرف استفاده می کند. مدیاتک یک پلتفرم کامل را نوید می دهد که می تواند به عنوان نقطه دسترسی، روتر و گره مش عمل کند. از Single-MAC MLO و تمام فناوری‌های Wi-Fi 7 که انتظار دارید، با پشتیبانی از سرعت 7.2 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین از فناوری محدوده Filogic Xtra پشتیبانی کرده و با استفاده از یک آنتن اضافی، پوشش گسترده ای را ارائه می دهد.

Filogic 860 دارای یک پردازنده سه هسته ای Arm Cortex-A73 است که می تواند تونل زنی و ویژگی های امنیتی پیشرفته را برای کاربران سازمانی و همچنین برای ارائه دهندگان خدمات تامین کند. مدیاتک می گوید اکنون در حال نمونه گیری از این محصولات برای مشتریان است و انتظار دارد تولید انبوه آن تا اواسط سال 2024 آغاز شود. اینها نسل دوم محصولات Wi-Fi 7 مدیاتک هستند، اگرچه این فناوری هنوز با استقبال گسترده ای فاصله دارد. با این حال، این یک جهش بزرگ برای Wi-Fi است که نوید سرعت بسیار بالاتر از Wi-Fi 6 و حتی Wi-Fi 6E را می دهد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا