PlayStation VR 2 (PSVR 2) به دلیل سخت افزار عالی و نقطه ورود مقرون به صرفه به دنیای بازی های AAA واقعیت مجازی معروف است. اما آیا می‌دانستید که این یک کیت عالی برای بازی‌ها و اپلیکیشن های غیرواقعی است؟

نحوه اجرای بازی های معمولی در PSVR 2

اگر می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی را با استفاده از PSVR 2 خود اجرا کنید، از قبل می‌دانید که چگونه بازی‌ها و برنامه‌های غیرواقعی را با آن بازی کنید. تنها تفاوت این است که به جای راه اندازی یک بازی واقعیت مجازی، شما به سادگی یک بازی غیر واقعیت مجازی را اجرا می کنید. همچنین باید به جای کنترلرهای PSVR 2 از یک کنترلر دوال سنس استفاده کنید، اما به غیر از آن، دقیقاً همان فرآیند است.

هنگامی که بازی یا برنامه را راه اندازی کردید، آن را در یک تلویزیون مجازی بزرگ در VR مشاهده خواهید کرد که در تاریکی شناور است. این به عنوان حالت “سینما” شناخته می شود و می توانید آن را به عنوان داشتن یک تئاتر شخصی در نظر بگیرید. اندازه صفحه نمایش با فشار دادن دکمه پلی استیشن روی کنترلر DualSense قابل تنظیم بوده تا تنظیمات سریع PSVR ظاهر شود.

در تنظیمات سریع گزینه تغییر اندازه صفحه با دکمه X را انتخاب کنید و سپس با استفاده از دکمه های جهت، اندازه نمایش مجازی را کم یا زیاد کنید.

دلایل بسیاری که چرا این عالی است

در اینجا چند دلیل قانع کننده وجود دارد که چرا این این گزینه یک جایگزین عالی برای پخش در تلویزیون است:

  1. فضای بسیار کمتری نسبت به یک تلویزیون بزرگ اشغال می کند، بنابراین برای اتاق خواب، خوابگاه یا سایر فضاهای نشیمن کوچک مناسب است.
  2. خصوصی است، تا زمانی که تلویزیون خاموش باشد، هیچ کس نمی تواند آنچه را که تماشا می کنید یا بازی می کنید ببیند.
  3. صفحه نمایش OLED در PSVR 2 از نظر رنگ، روشنایی و کیفیت کلی تصویر درجه یک است.
  4. PSVR از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند.
  5. اندازه تلویزیون مجازی می تواند بسیار بزرگتر از آن چیزی باشد که اکثر مردم می توانند یا فضایی برای آن دارند.

محدودیت های بازی های فلت پلی استیشن 5 در واقعیت مجازی

در حالی که به وضوح دلایل بسیار خوبی برای استفاده از PSVR 2 برای بازی های تخت و همچنین بازی های واقعیت مجازی وجود دارد، محدودیت هایی نیز وجود دارد که باید درباره آنها بدانید. اول اینکه وضوح بازی در تلویزیون مجازی شما فقط 1080p است. این به این دلیل بوده که PSVR 2 پیکسل های کافی برای تقلید کیفیت 4K در VR را ندارد. با این حال، این موضوع آنقدرها هم که فکر می کنید بزرگ نیست.

اول از همه، اکثر مردم آنقدر از تلویزیون های 4K خود دور می نشینند که به هر حال رزولوشن موثر به 1080p کاهش می یابد. در مرحله دوم، تعداد کمی از بازی‌های پلی استیشن 5 واقعاً با کیفیت 4K رندر می‌شوند. در عوض، آنها با وضوح پایین‌تر رندر می‌شوند، به خصوص اگر ترجیح می‌دهید از حالت عملکرد برای بهبود نرخ فریم استفاده کنید. محدودیت اصلی دیگر حالت سینمایی این است که می‌توانید در محدوده دینامیکی بالا (HDR) بازی کنید یا نرخ تازه‌سازی را روی 120 هرتز تنظیم کنید، (اما نه هر دو در یک زمان). پس بر اساس بازی مورد نظر با دقت انتخاب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *