سخت افزار

هزینه 20 میلیاردی اینتل برای ساخت مرکز بزرگ تولید تراشه در اوهایو

اینتل برنامه های خود را برای ساختن یک تاسیسات نیمه هادی عظیم در اوهایو به تایم فاش کرده است – مکانی که پت گلسینگر، مدیر عامل شرکت انتظار دارد به “بزرگترین محل تولید سیلیکون روی سیاره” تبدیل شود. این شرکت 20 میلیارد دلار برای ساخت این سایت در زمینی به مساحت 1000 هکتار در نیو آلبانی، واقع در حومه کلمبوس، اوهایو در نظر گرفته است. برنامه های اولیه اینتل شامل ساخت دو کارخانه ساخت نیمه هادی (یا fabs) در ملکی است که 3000 نفر را استخدام می کند. ساخت این سایت قرار است در سال جاری آغاز شود و اینتل انتظار دارد که این کارخانه ها تا سال 2025 عملیاتی شوند.

گزارش بلومبرگ در اواخر سال 2021 ادعا کرد که کاخ سفید “به شدت” اینتل را از افزایش تولید تراشه در چین “به شدت” منصرف کرده است. دولت بر شرکت‌ها فشار می‌آورد تا تراشه‌ها را در ایالات متحده بسازند تا کمبود جهانی فعلی را برطرف کنند. به نوبه خود، شرکت ها با رئیس جمهور لابی کرده اند تا تحقیقات و تولید نیمه هادی ها را تأمین مالی کند. البته شایان ذکر است که از آنجایی که ساخت کارخانه های جدید سال ها طول می کشد، پروژه هایی مانند این نمی توانند به این زودی ها به رفع کمبودهای زنجیره تامین کمک کنند.

اینتل اظهار کرد که 38 سایت مختلف را در ایالات متحده برای این تسهیلات بررسی کرده است، اما در نهایت اوهایو را به دلیل فضایی که می‌توانست استفاده کند، انتخاب کرد. این شرکت نمی‌خواهد در مکان‌هایی بسازد که بتواند ساکنان آن را جابجا کند، زیرا این همان چیزی است که در نهایت برنامه‌های آمازون برای ساخت دفتر مرکزی دوم در نیویورک را نابود کرد. پس از اتمام کار، اینتل از آنها برای تولید تراشه ها و تراشه های خود برای مشتریان تحت سرویس های ریخته گری اینتل استفاده می کند. این شرکت خدمات ریخته گری خود را زمانی اعلام کرد که در مارس 2021 نشان داد که در حال ساخت دو کارخانه در آریزونا است که برای اینتل نیز 20 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا