نرم افزار و اینترنت

گوگل از دسامبر 2023 حساب های جیمیل غیرفعال را حذف می کند

گوگل در حال آماده شدن برای حذف حساب‌های غیرفعال جیمیل از اول دسامبر 2023 است. این تصمیم حساب‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در دو سال گذشته استفاده نشده‌اند و همه داده‌های مرتبط از جمله ایمیل‌ها، فایل‌های درایو، عکس‌ها و مخاطبین را در بر می‌گیرد. تصمیم برای حذف حساب‌های غیرفعال ناشی از افزایش آسیب‌پذیری حساب‌های قدیمی‌تر در برابر حملات سایبری است.

طبق داده‌های داخلی گوگل، حساب‌های غیرفعال در مقایسه با حساب‌های فعال ده برابر کمتر احتمال دارد که احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند. این فقدان اقدامات امنیتی، حساب‌های قدیمی‌تر را بیشتر مستعد تلاش‌های هک می‌کند. علاوه بر این، هر سرویس خارجی مرتبط با یک حساب جیمیل غیرفعال نیز در معرض خطر قرار دارد. برای رفع این نگرانی‌ها و محافظت از داده‌های کاربران، گوگل تصمیم گرفته است تا حساب‌هایی را که به مدت دو سال غیرفعال بوده‌اند حذف کند.

با این حال، همه حساب‌های غیرفعال بلافاصله حذف نمی‌شوند. گوگل از دسامبر 2023 شروع به حذف تدریجی حساب‌ها در دسته‌های کوچک خواهد کرد. این رویکرد مرحله‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد که اگر هنوز مایل به استفاده از حساب‌هایشان هستند، فرصتی را برای فعال‌سازی مجدد حساب‌های خود فراهم کنند. پس از حذف یک حساب، همه داده‌های مرتبط از جمله ایمیل‌ها، فایل‌های درایو، اسناد، میتینگ ها و هر فایل دیگری برای همیشه حذف خواهند شد. این فرآیند غیرقابل برگشت است و کاربران قادر به بازیابی اطلاعات خود نخواهند بود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا