آنر پد ایکس 9 (Honor Pad X9) تبلت ارزان قیمتی است که به نظر می رسد بیش از هر چیز دیگری به سمت طراحی برای مصرف رسانه ای سوق پیدا کرده است. این تبلت صفحه نمایش بزرگ 11.5 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز دارد.

تراشه اسنپدراگون 685 از نظر ویژگی ها بسیار مدرن است اما عملکرد متوسطی را ارائه می دهد. از نظر اتصال، پد X9 فاقد هرگونه اتصال سلولی است و فقط Wi-Fi دارد. نسخه LTE این تبلت وجود داشته اما در دسترس بودن آن محدود به چند کشور آسیایی است. یکی از دردسرهای بالقوه برای طول عمر پد ایکس 9، مقدار متوسط رم است: فقط 4 گیگابایت. از نظر فضای ذخیره سازی، شما فقط یک نسخه – 128 گیگابایت بدون فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را دریافت می کنید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 267.3×167.4×6.9 میلیمتری، 495 گرم، فریم و پشتی آلومینیوم
  • نمایشگر: 11.50 اینچ TFT LCD، نرخ 120 هرتز، وضوح 1200×2000 پیکسل، نسبت تصویر 15:9، 203ppi
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 685، گرافیک Adreno 610
  • حافظه: 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • نرم افزار: اندروید 13, MagicOS 7.1
  • دوربین پشتی: 5 مگاپیکسل، f/2.2, AF
  • دوربین جلویی: 5 مگاپیکسل، f/2.2.
  • باتری: 7250 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ 22.5 وات
  • متفرقه: وای فای 5، بلوتوث 5.1، اسپیکرهای استریو (6 اسپیکر)

در نهایت، پد ایکس 9 یک جفت دوربین در اختیار دارد، اما هیچکدام ویژگی های چشمگیری ندارند. دوربین اصلی در عقب یک واحد 5 مگاپیکسلی ساده با فوکوس خودکار است و شما یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر در جلو دارید. آنر پد ایکس 9 در یک جعبه مقوایی دو تکه زیبا عرضه می شود. بسیار محکم است و هنگام حمل و نقل محافظت کافی را ارائه می دهد. به نظر می رسد که هیچ پلاستیکی در بسته بندی وجود ندارد. در داخل جعبه یک شارژر دیواری ساده 10 واتی (5V@2A) و یک کابل USB Type-A به Type-C دریافت می کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

هیچ چیز خاصی در مورد طراحی پد X9 وجود ندارد، اما ظاهر و احساس بسیار عالی دارد. بدنه آلومینیومی آنودایز شده چیزی نیست که زیاد در این بخش قیمت ارزان مشاهده کنید. به نظر می رسد آنر ایکس X9 فقط در یک رنگ عرضه می شود – خاکستری فضایی. همانطور که ممکن است مات باشد، پنل پشتی همچنان اثر انگشت را می گیرد.

آنر پد ایکس 9 بسیار نازک بوده و تنها 6.9 میلی متر ضخامت دارد. با توجه به اندازه صفحه نمایش 11.5 اینچی و باتری 7250 میلی آمپر ساعتی، وزن آن نیز 495 گرم است. همانطور که گفته شد، پد ایکس 9 هنوز یک دستگاه سنگین بوده و نگه داشتن آن با یک دست فقط برای مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است. حاشیه‌های با اندازه معقول تعادل خوبی بین ایجاد فضای کافی برای چنگ زدن ایجاد می‌کنند، بدون اینکه طراحی قدیمی به نظر برسد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، پد ایکس 9 نسبت به برچسب قیمت خود از متریال بسیار بالایی برخوردار است. هر دو قاب میانی و پنل پشتی آن از آلومینیوم ساخته شده اند. شیشه محافظ روی سطح صفحه نمایش را پوشانده که باعث آرامش خاطر می شود. با این حال، آنر دقیقاً نوع شیشه ای را مشخص نکرده است. آنر پد ایکس 9 یک مجموعه کنترل استاندارد دارد، مگر اینکه تنظیمات شش بلندگو را با دو بلندگو در هر یک از اضلاع کوتاه و دو بلندگوی دیگر در “پایین” تبلت زمانی که آن را به صورت افقی نگه داشته اید، حساب کنید.

طرف مقابل پد ایکس 9 دارای دکمه تنظیم صدا و پاور است. اینها کمی بالاتر روی قاب قرار گرفته‌اند، اما مکان واقعاً راحت برای قرار دادن آنها روی تبلت وجود ندارد. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که آنر پد X9 فاقد حسگر اثرانگشت است، اما به نظر می رسد این برای تبلت های این بخش قیمتی یکسان باشد. بالای دستگاه یک جفت بلندگو دارد و چیز دیگری نیست. قسمت پایینی Pad X9 دارای دو بلندگوی متقارن و یک پورت USB Type-C است. جک 3.5 میلی متری روی تبلت وجود ندارد. همچنین هیچ پین اختصاصی POGO یا هر چیز دیگری برای لوازم جانبی مانند صفحه کلید وجود ندارد.

صفحه نمایش

آنر پد ایکس 9 دارای صفحه نمایش 11.5 اینچی با نسبت تصویر 5:3 (یا 15:9 برای مقایسه آسان تر) است. نسبت 5:3 (15:9) برای مرور و تماشای ویدیو عالی است. رزولوشن پنل 1200 در 2000 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن تا 203ppi می رسد. این نمایشگر فقط یک LCD بدون پشتیبانی از HDR است. با این حال، چیزی که دارد، نرخ تازه سازی 120 هرتز است. همچنین شامل گواهینامه TUV Rheinland برای نور آبی کم و “بدون سوسو زدن” می شود.

وقتی صحبت از روشنایی به میان می‌آید، ما حداکثر خروجی متوسط 452 نیت را اندازه‌گیری کردیم (بدون هیچ افزایشی در شرایط محیطی روشن). باز هم، واقعاً نمی‌توانیم از یک تبلت مقرون‌به‌صرفه با این اندازه با LCD انتظار بیشتری داشته باشیم. کنتراست کمی کمتر از 1603:1 مناسب است. پد ایکس 9 حالت های رنگی نمایشگر ندارد، فقط تنظیمات دمای رنگ را دارد. صفحه نمایش فضای رنگی sRGB را هدف قرار می دهد.

حالت دمای رنگ پیش‌فرض از نظر رنگ دقیق نیست و باعث ایجاد رنگ های سرد و مایل به آبی می شود. استفاده از تنظیم دمای رنگ گرم باعث می شود که در مقایسه با فضای رنگی sRGB با مقادیر deltaE کمتر از چهار، بازتولید رنگ دقیقی در نظر گرفته شود. نکته مثبت تر، این تبلت دارابودن گواهینامه Widevine L1 DRM است که به سرویس هایی مانند Netflix اجازه می دهد تا استریم های FullHD را ارائه دهند.

آنر پد X9 صفحه نمایش 120 هرتزی دارد که از حالت های نرخ تازه سازی 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز پشتیبانی می کند. از نظر تنظیمات نرخ تازه سازی، در مجموع سه حالت وجود دارد: Standard، که تبلت را روی 60 هرتز قفل می کند. High و Dynamic که هر دوی آنها تا 120 هرتز را وعده می دهند. در واقعیت، به نظر می‌رسد هر دو حالت نرخ نوسازی بالا و دینامیک به طور یکسان کار می‌کنند.

در حالی که شما در حال تعامل با دستگاه هستید، رابط کاربری بیشتر در فرکانس 90 هرتز کار می کند. وقتی تبلت را برای چند ثانیه به حال خود رها کنید، نرخ به روز رسانی آن را به 60 هرتز کاهش می دهد. برخی از برنامه‌ها مانند یوتیوب حالت 120 هرتز نمایشگر را فعال می‌کنند. اما دوباره، دقیقاً همان رفتار را در هر دو حالت پویا و نرخ تازه سازی بالا مشاهده کردیم.

نرم افزار و عملکرد

آنر پد ایکس 9 اندروید 13 را اجرا کرده و از پلی استور و اپلیکیشن های گوگل پشتیبانی کامل می کند. در بالای سیستم عامل، یک لایه داخلی از MagicOS (در این مورد نسخه 7.1) بوده که در آن چیزهای جالب زیادی وجود دارد. عملکرد مولتی تسکینگ به خوبی کار می کند و می‌توانید از طریق منوی کناری، برنامه‌ها را در یک نمای تقسیم‌شده نمایش دهید، که با کشیدن انگشت از لبه سمت راست نمایشگر قابل دسترسی است.

با ضربه زدن روی یک اپلیکیشن، یک پنجره شناور از آن ایجاد می‌شود، و اکنون می‌توانید دو پنجره از این قبیل را به طور همزمان باز کنید، با هر پنجره‌ای که بعداً راه‌اندازی می‌شود، یکی از موارد قبلی را به یک نماد جداگانه در کناره کوچک می‌کند و یک سوئیجر وظیفه جداگانه باز می‌کند. برای شروع نمای تقسیم صفحه، باید نماد اپلیکیشن را از داک کناری به مدت طولانی فشار دهید و سپس آن را به اپلیکیشن دیگری که قبلاً باز شده، بکشید.

می‌توانید هر برنامه‌ای را که انتخاب می‌کنید به این منوی مولتی تسکینگ اضافه کنید، و به نظر می‌رسد که اکثر آنها بدون زحمت کار می‌کنند و مقیاس‌پذیر هستند. همچنین می‌توانید یک جفت اپلیکیشن را به‌عنوان یک ورودی در نمای برنامه‌های اخیر در کنار هم قرار دهید، بنابراین می‌توانید به راحتی هر دوی آنها را ببندید یا به آن گردش کار جانبی خاص بازگردید.

به غیر از آن، ظاهر و احساس آشنای Magic UI/EMUI است. یکی از دیگر ویژگی‌های اختصاصی Large folder است که در اینجا بسیار مفیدتر از گوشی‌های هوشمند این دو برند است – یک پوشه بزرگ به اندازه چهار نماد معمولی فضایی را اشغال می‌کند و تا 12 برنامه را در خود جای می‌دهد که بلافاصله در دسترس هستند.

آنر پد ایکس 9 به تراشه اسنپدراگون 685 مجهز شده ، یک تراشه میان رده پایین تر کوالکام که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده است. از نظر پردازشی، شما چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Cortex-A53 تا 1.9 گیگاهرتز دارید. شما همچنین 4 گیگابایت رم دریافت می کنید که کمی کم بوده، اما برای یک تبلت مقرون به صرفه خوب است.

پد ایکس 9 همچنین 3 گیگابایت حافظه مجازی را برای آنچه ارزش دارد ارائه می دهد. تنها سطح ذخیره سازی 128 گیگابایت است و به دلیل عدم وجود اسلات microSD قابل ارتقا نیست. اسنپدراگون 685 از نظر فنی در بخش CPU کمی بهتر از 680 است، همانطور که در آنر پد 8 و اوپو پد ایر یافت می شود، اما Adreno 610 واقعاً در همه این دستگاه ها تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

آنر پد ایکس 9 دارای باتری 7250 میلی آمپر ساعتی است. با توجه به بدنه نازک 6.9 میلی متری و وزن کل 495 گرم، این بسیار مناسب است. در آزمایشات انجام شده، پد ایکس 9 امتیاز استفاده فعال 13:17 ساعت را به دست آورد. اگر قصد ندارید هیچ تماس VoIP روی دستگاه برقرار کنید، امتیاز استفاده فعال کمتری دریافت خواهید کرد. می‌توانید از نوار لغزنده زیر استفاده کنید تا ببینید که چگونه این کیس استفاده می‌شود.

شارژ شدن در پد ایکس 9 کمی دردسرساز است. این تبلت همراه با یک شارژر ناچیز 10 واتی عرضه می شود. با استفاده از شارژر 10 واتی همراه، پد X9 به طرز وحشتناکی کند می شود. در عرض 15 دقیقه با شارژر به 9 درصد رسید و در 30 دقیقه به 17 درصد رسید. یک شارژ کامل 3:18 ساعت طول کشید.

کیفیت دوربین

پد ایکس 9 دو دوربین 5 مگاپیکسلی در اختیار دارد – یکی در پشت و دیگری در جلو. لنزها همان فاصله کانونی معادل 27 میلی متر و دیافراگم f/2.2 دارند، اما فقط دوربین عقب از فوکوس خودکار برخوردار است. هر دو دوربین از فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند و هیچ لرزشگیر فیلمی وجود ندارد.

از نظر حسگرها، به نظر می رسد این دو دوربین از واحدهای بسیار مشابهی استفاده می کنند که سیستم آن ها را با نام های C813cnn و C814cnn گزارش می دهد. برنامه دوربین، برنامه استاندارد آنر/هواوی با یک ویژگی اساسی تر است که برای سخت افزار محدود دستگاه تنظیم شده است.

دوربین اصلی پد ایکس 9 با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری آن، عکس‌های مناسبی را ثبت می‌کند. کنتراست خوبی داریم اما محدوده دینامیکی محدودی داریم. رنگ ها بیشتر اوقات خوب هستند و وضوح و جزئیات برای یک دوربین تبلت 5 مگاپیکسلی خوب است. رابط کاربری دوربین اصلی دارای کلید زوم 2 برابری است. عکس‌های 2x بسیار ناامیدکننده هستند، در درجه اول چون بسیار نویز هستند.

ضبط ویدیو در پد X9 در هر دو دوربین پشت و جلو به 1080p محدود شده است. با توجه به محدودیت‌های دوربین اصلی، فیلمبرداری از دوربین اصلی بسیار مناسب است. جزئیات برای 1080p مناسب است، رنگ ها نیز کاملا طبیعی و واقعی هستند و محدوده دینامیکی متأسفانه با سایه های خرد شده بسیار باریک است.

جمع بندی

آنر پد X9 دارای یک LCD بسیار بزرگ و همچنین روشن مناسب بوده  که با نرخ تازه سازی نرم 120 هرتز کامل می شود. همچنین یک سیستم صوتی عالی با شش بلندگو را در داخل بدنه آلومینیومی پریمیوم با ساختاری لوکس قرار داده است. این یک تجربه چندرسانه ای بسیار دلپذیر و همچنین مرور وب را ایجاد می کند. اجرای چند پنجره ای آنر نیز شایسته تحسین است و نکاتی را به بخش بهره وری اضافه می کند.

پد ایکس 9 فاقد یک اسلات microSD است که در بسیاری از رقبای آن وجود دارد. مصرف متوسط عمر باتری و عدم اتصال سلولی در دستگاهی که احتمالاً آنقدر بزرگ بوده که اغلب از خانه خارج شود، آسان‌تر است، در حالی که فقدان فشار جدی چیپست مانع استفاده از تبلت برای برنامه‌های کاربردی کم‌تر نمی‌شود.

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ با نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • ظاهر و احساس در سطح پریمیوم
  • سیستم بلندگوی با صدای بلند و با کیفیت
  • اندروید 13، عملکرد مفید مولتی تسکینگ

معایب

  • بدون اسلات کارت حافظه
  • عمر باتری شگفت انگیز نیست و شارژر همراه آن کند است
  • چیپست در پایین ترین طیف عملکرد کلاس خود قرار دارد
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *