بدون شک سال 2023 سال مولد هوش مصنوعی بوده و گوگل با پیشرفت های بیشتر هوش مصنوعی پایان سال خود را رقم می زند. این شرکت ساخت قدرتمندترین TPU خود (به طور رسمی به عنوان واحدهای پردازش تنسور شناخته می‌شود) یعنی Cloud TPU v5p و یک ابررایانه هوش مصنوعی از Google Cloud را ارائه کرده است.

Cloud TPU v5p یک شتاب دهنده، آموزش و ارائه مدل های هوش مصنوعی است. گوگل Cloud TPUها را برای کار با مدل هایی طراحی کرد که بزرگ هستند، دوره های آموزشی طولانی دارند، عمدتاً از محاسبات ماتریسی ساخته شده اند و هیچ عملیات سفارشی در حلقه آموزشی اصلی خود، مانند TensorFlow یا JAX ندارند. هر غلاف TPU v5p هنگام استفاده از اتصال بین تراشه ای با بالاترین پهنای باند گوگل، 8960 تراشه را به همراه دارد.

Cloud TPU v5p از تکرارهای قبلی مانند v5e و v4 پیروی می کند. طبق گفته گوگل، TPU v5p دو برابر FLOPهای بیشتری دارد و با در نظر گرفتن FLOPS در هر پاد، چهار برابر مقیاس پذیرتر از TPU v4 است. همچنین می‌تواند مدل‌های LLM را 2.8 برابر سریع‌تر و مدل‌های متراکم را 1.9 برابر سریع‌تر از TPU v4 آموزش دهد.

سپس ابرکامپیوتر هوش مصنوعی جدید وجود دارد که شامل یک سیستم یکپارچه با نرم افزار باز، سخت افزار بهینه شده عملکرد، چارچوب های یادگیری ماشین و مدل های مصرف انعطاف پذیر است. ایده این است که این ادغام بهره وری و کارایی را در مقایسه با اگر هر قطعه به طور جداگانه بررسی شود، بهبود می بخشد. سخت افزار بهینه سازی عملکرد ابررایانه هوش مصنوعی از فناوری شبکه مرکز داده مشتری گوگل استفاده می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *