نرم افزار و اینترنت

ویندوز 10 آخرین آپدیت امنیتی خود را در اکتبر 2028 دریافت خواهد کرد

با توجه به اینکه ویندوز 10 همچنان هوش مصنوعی کوپایلت را دریافت می کند، اما طبق گزارشات، از تاریخ پایان پشتیبانی خود، 14 اکتبر 2025، دیگر به روز رسانی دریافت نخواهد کرد. با این حال، مایکروسافت برای اطمینان از اینکه شرکت‌ها – و بعداً مصرف‌کنندگان بالقوه فردی – زمان کافی برای آماده شدن برای ارتقاء نهایی دارند، به زودی یک برنامه به‌روزرسانی امنیتی پیشرفته (ESU) را برای ویندوز 10 ارائه خواهد کرد.

مانند برنامه مشابهی که برای ویندوز 7 ساخته شده، سازمان‌ها می‌توانند بروزرسانی‌های امنیتی توسعه‌یافته را برای ویندوز 10 (اکنون در نسخه 22H2 قفل شده) از طریق اشتراک سالانه خریداری کنند و حداکثر عمر طولانی آن سه سال، یعنی تا 14 اکتبر 2028 است. توجه داشته باشید که این برنامه فقط به روز رسانی های امنیتی مهم و حیاتی را پوشش می دهد و هیچ پشتیبانی فنی فراتر از این وصله ها وجود نخواهد داشت.

یک راه حل جایگزین برای موارد فوق، انتقال کامپیوتر ویندوز 10 به ویندوز 11 در فضای ابری، از طریق اشتراک ویندوز 365 است. به این ترتیب، سیستم واقعی ویندوز 10 در این ماشین‌ها از به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته بدون هزینه اضافی بهره می‌برد، اما همچنان حداکثر تا سه سال. البته، مایکروسافت ترجیح می‌دهد شما را به هر طریقی به ویندوز 11 ارتقا دهد، اما همانطور که توسط Ars Technica اشاره شده، این بار غول فناوری قصد دارد برنامه ESU را به افراد دیگر گسترش دهد.

این مورد در مورد برنامه ESU ویندوز 7 صدق نمی کند، که نشان می دهد مایکروسافت حتی امروز به خوبی از تسلط ویندوز 10 آگاه است – طبق آمار Statcounter (از نوامبر 2023) تا 68.02 درصد، در مقابل فقط 26.63 درصد برای ویندوز 11.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا