نرم افزار و اینترنت

اندروید سیستم وب ویو چیست؟

اگر از یک دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، ممکن است با اپلیکیشنی به نام Android System WebView برخورد کرده باشید. این یک برنامه سیستمی است که مرتباً بروزرسانی‌ها را از طریق گوگل پلی استور دریافت می‌کند. اما چه کاری انجام می دهد و آیا باید آن را حذف کنید؟

یک کامپوننت حیاتی سیستم

اندروید سیستم وب ویو یک مؤلفه ضروری سیستم است که اپلیکیشن های اندروید برای نمایش محتوای وب خارجی به جای باز کردن آن در یک مرورگر وب معمولی مانند کروم استفاده می‌کنند. بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی از پیش نصب شده است. معمولاً در اپلیکیشن هایی مانند توییتر و فیس بوک برای باز کردن هایپرلینک های مشترک در برنامه استفاده می شود. اما طیف گسترده‌ای از دیگر برنامه‌های اندرویدی نیز از آن برای نمایش محتوای وب استفاده می‌کنند که بخشی از برنامه نیست.

برنامه WebView مبتنی بر کرومیوم است، همان پروژه منبع باز که مرورگر وب گوگل کروم را قدرت می‌دهد، اما همه ویژگی‌های موجود در نسخه کامل کروم را شامل نمی‌شود. بنابراین جایگزینی برای یک مرورگر معمولی نیست.

چرا اپلیکیشن ها از آن استفاده می کنند؟

گوگل راه‌های متعددی را برای نمایش محتوای خارجی به اپلیکیشن ها، از جمله WebView، تب های سفارشی، و توانایی فعال کردن یک مرورگر وب معمولی ارائه می دهد. اما به منظور حفظ کاربران در اپلیکیشن های خود و ارائه یک تجربه بدون درز، توسعه دهندگان برنامه هر زمان که نیاز به نمایش محتوای خارجی باشد از قابلیت WebView استفاده می کنند.

به لطف WebView، هر زمان که روی یک URL در یک برنامه ضربه می‌زنید، یک محفظه درون آن باز می‌شود و صفحه وب را کامل نمایش می‌دهد. علاوه بر این، توسعه دهندگان می توانند این قابلیت را برای مطابقت با رابط کاربری کلی اپلیکیشن سفارشی کنند. بنابراین شما یک تجربه ثابت به دست می آورید و برای باز کردن محتوای وب خارجی به مرورگر جداگانه منتقل نمی شوید.

چرا اندروید سیستم وب ویو بروزرسانی دریافت می کند؟

شما اغلب نمای وب سیستم اندروید را در لیست اپلیکیشن های به روز شده مشاهده می کنید. این به این دلیل است که گوگل اغلب بروزرسانی‌هایی را برای WebView منتشر می‌کند تا مطمئن شود که آخرین پیشرفت‌ها و رفع اشکال‌های معرفی‌شده در پروژه کرومیوم را دارد. این بروزرسانی‌ها برای اجرای روان همه برنامه‌هایی که از WebView استفاده می‌کنند، ضروری هستند.

اگر به نظر می‌رسد که اخیراً به اپلیکیشن های شما اضافه شده، به این دلیل است که WebView به عنوان بخشی از بروزرسانی‌های اصلی اندروید ارتقا می‌یابد. اما با شروع انتشار اندروید 5.0، این شرکت آن را از طریق گوگل پلی استور به عنوان یک برنامه Android System WebView جداگانه قابل ارتقاء کرد. به این ترتیب به‌جای تکیه بر بروزرسانی‌های محدود سیستم، می‌تواند بروزرسانی‌ها را در صورت لزوم دریافت کند. مهمتر از همه، شما نیازی به آپدیت دستی برنامه Android System WebView ندارید. در عوض، به طور خودکار تمام بروز رسانی ها را دریافت می کند.

آیا می توانید اندروید سیستم وب ویو را حذف کنید؟

نمی‌توانید برنامه Android System WebView را از دستگاه اندروید حذف کنید زیرا این یک برنامه سیستمی است. می‌توانید آن را غیرفعال کنید یا بروزرسانی‌ها را حذف کنید، اما دلیل خوبی برای این کار وجود ندارد. این به این دلیل است که بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی ها از آن برای نمایش صفحات وب خارجی و سایر محتواها استفاده می کنند.

اگر آن را غیرفعال کنید، در بهترین حالت، خطر شکستن بخشی از عملکرد آنها را دارید و در بدترین حالت، آنها را کاملاً ناپایدار خواهید کرد. جالب است که برای نسخه‌های اندروید 7 نوقا، اندروید 8 اوریو و اندروید 9 پای، گوگل از نسخه کامل کروم برای قابلیت WebView استفاده کرده است. اگرچه Android System WebView بر روی هر دستگاه اندرویدی نصب شده بود، اما به طور فعال استفاده یا بروزرسانی نشد.

بنابراین برای این نسخه‌ها، حتی اگر Android System WebView را غیرفعال کنید، تأثیری بر عملکرد هیچ برنامه‌ای ندارد، اما هیچ سودی هم نخواهید داشت. بنابراین بهتر است برنامه را به حال خود رها کنید.

در مورد وب ویو Beta، Dev یا Canary چگونه عمل می کند

مانند اکثر اپلیکیشن ها، نسخه‌های پیش‌انتشار Android System WebView، مانند نسخه Beta و Dev یا Canary، از طریق گوگل پلی استور منتشر می‌شوند. اما این نسخه ها برای توسعه دهندگان برنامه در نظر گرفته شده تا در صورتی که برنامه های آنها از قابلیت WebView استفاده می کنند، تغییرات آتی در WebView را آزمایش کنند.

آنها برای کاربران معمولی نیستند و اگر حتی یک نسخه پیش از انتشار را نصب کنید، هیچ مزیتی نخواهید دید. در عوض، ممکن است مجبور شوید با باگ‌هایی مقابله کنید زیرا نسخه‌های Beta و Dev یا Canary به‌طور کامل آزمایش نشده‌اند و ممکن است ناپایدار باشند.

بخش مهمی از تجربه اندروید

در مجموع، برنامه Android System WebView بخشی جدایی ناپذیر از تجربه اصلی اندروید است. با این حال، این برنامه معمولی شما نیست. بنابراین در اپ لانچر فهرست نشده و نمی‌توانید آن را به صورت دستی باز کنید. اما برای زمانی که یک اپلیکیشن به آن نیاز دارد، موجود است. ایده خوبی است که در مورد آن بدانید تا آن را غیرفعال نکنید یا بروز رسانی ها را حذف نکنید و در نهایت باعث ایجاد مشکل نشوید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا