موبایل و تبلت

آیفون 15 و 15 پلاس معرفی شدند: پورت USB-C و جزیره پویا

در رویداد امروز اپل، این شرکت از آیفون 15 و 15 پلاس رونمایی کرد و همانطور که انتظار می‌رفت، این یک به‌روزرسانی تکراری دیگر است، اما با این وجود دارای چند ویژگی جدید خوب است. همانطور که گفته شد، بزرگترین تغییر بدون شک بسیاری از خریداران بالقوه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، زیرا اپل با درگاه لایتنینگ که در سال 2012 با آیفون 5 معرفی کرد خداحافظی می کند. همانطور که انتظار می رفت، در جای آن USB-C قرار دارد.

همانطور که انتظار دارید، USB-C برق، صدا و تصویر را حمل می کند و کابل شارژر USB-C اپل واچ به شما امکان می دهد ساعت خود را از طریق باتری آیفون خود روشن کنید. مانند سال گذشته، آیفون 15 و 15 پلاس به ترتیب دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی هستند. تغییر بزرگ امسال این است که بریدگی از بین رفته و به‌اصطلاح Dynamic Island که اپل برای اولین بار در سال گذشته برای آیفون 14 پرو آورده بود، جایگزین شد.

تقریباً همه احتمالاً از بریدگی دوربین جلوی کمتر مزاحم قدردانی خواهند کرد، اگرچه ابزار اطلاع رسانی Dynamic Island دقیقاً تغییر دهنده بازی نیست که اپل آن را در سال گذشته قرار داد. یکی دیگر از تغییرات بزرگ در صفحه نمایش امسال این است که روشن تر از همیشه قبل از آن است و حداکثر روشنایی در نور خورشید به 2000 نیت برسد، در حالی که پخش ویدیوی HDR تا 1600 نیت می رسد.

دوربین نیز در حال دریافت برخی ارتقاء قابل توجه است. در حالی که هنوز تنها دو لنز دوربین متمایز وجود دارد، این گوشی اکنون دارای همان سنسور 48 مگاپیکسلی است که اپل اولین بار در سال گذشته آیفون 14 پرو معرفی کرد. پیکسل‌ها را گروه‌بندی می‌کند و خروجی 24 مگاپیکسلی ایجاد می‌کند، اما همچنین می‌توانید نزدیک‌تر برش دهید و از 12 مگاپیکسل میانی برای گزینه تله‌فوتو 2 برابری استفاده کنید. به طور طبیعی، هنوز هم دارای یک لنز با زاویه باز است. یک حالت پرتره جدید نیز وجود دارد که وقتی شما را در حال فوکوس کردن روی یک شخص یا حیوان خانگی می بیند به طور خودکار فعال می شود.

جای تعجب نیست که آیفون 15 از تراشه A16 Bionic استفاده می کند که سال گذشته اپل در آیفون 14 پرو قرار داد. با توجه به اینکه تراشه A15 اکنون دو سال از عمر آن می گذرد، این تعجب بزرگی نیست – حتی با وجود اینکه هنوز به اندازه کافی قدرتمند است، دیدن تلاش اپل برای توسعه آن برای یک سال دیگر شگفت آور بود. یک تراشه فوق‌باند جدید در آیفون 15 وجود دارد، همان چیزی که در اپل واچ سری 9 یافت می‌شود. این کار پیدا کردن دوستان یا دستگاه‌هایی را که در نزدیکی آنها هستید آسان‌تر می‌کند. یک نشانگر دریافت خواهید کرد که به شما نشان می دهد به کدام سمت بروید و در مورد اینکه چقدر دور هستید. سرویس SOS موجود اپل برای کار با سرویس کنار جاده ای AAA نیز گسترش می یابد.

همانطور که اپل با اپل واچ انجام می دهد، کیس های جدید آیفون از چرم استفاده نمی کنند. در عوض آنها از پارچه FineWoven خود اپل استفاده می کنند. طبق معمول، آیفون 15 در پنج رنگ مشکی، آبی روشن، سبز نعنایی، زرد روشن و صورتی عرضه می شود. قیمت نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است: قیمت آیفون 15 برابر با 799 دلار و 15 پلاس 899 دلار خواهد بود، که هر دو با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه هستند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا