موبایل و تبلت

پیکسل 9 گوگل به دستیار هوش مصنوعی پیشرفته Pixie مجهز می شود

بر اساس گزارش The Information، گوگل در حال ایجاد یک دستیار جدید و پیچیده‌تر هوش مصنوعی به نام Pixie است که با گوشی پیکسل 9 خود عرضه می‌شود. بر اساس مدل جدید زبان بزرگ جمینی (LLM) این شرکت، می‌تواند “وظایف پیچیده و چندوجهی” را انجام دهد، مانند دادن راهنمایی به نزدیک‌ترین فروشگاه برای خرید محصولی که با تلفن هوشمند خود عکس گرفته‌اید.

این دستیار منحصر به دستگاه‌های پیکسل گوگل خواهد بود و از داده‌های محصولات گوگل مانند Gmail و Maps استفاده می‌کند. این گزارش می‌گوید که این به آن کمک می‌کند تا “به نسخه‌ای بسیار شخصی‌شده‌تر از گوگل اسیستنت تبدیل شود”. به نظر می رسد این محصول جداگانه ای از گوگل اسیستنت با بارد باشد که در ماه اکتبر در Made By Google به نمایش گذاشته شد. اگر درست باشد، گزارش مربوط به به‌روزرسانی نشان می‌دهد که گوگل تغییراتی را در نقشه راه هوش مصنوعی خود ایجاد می‌کند تا رقیب OpenAI را در چشم‌انداز خود نگه دارد.

گوگل هفته گذشته هوش مصنوعی Gemini خود را به عنوان پاسخی به GPT-4 معرفی کرد و آن را “تواناترین مدلی که تا به حال ساخته‌ایم” نامید. همچنین اعلام کرد که Gemini از طریق یک محصول جدید به نام Nano به اندروید می آید و به تلفن شما این قابلیت را می دهد که کارهایی مانند خلاصه کردن مکالمات و تماس ها را بدون نیاز به آنلاین بودن انجام دهد. با استفاده از Pixie توسط Gemini، می‌تواند دستیار شخصی بسیار پیچیده‌تر از مثلاً Google Assistant باشد. Gemini همچنین نسل بعدی Bard، دستیار چت هوش مصنوعی گوگل را تامین خواهد کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا