برنامه ترمینال در macOS Sonoma یکی از ابزارهای پیشرفته است که به کاربران قدرتمند امکان می دهد خطوط فرمان پیچیده را اجرا کنند. یکی از مواردی که معمولاً اجرا می شود ipconfig است که به کاربران جدیدترین مک ها امکان می دهد آدرس IP خود را مشاهده کنند. بنابراین، آدرس IP چیست و ipconfig چگونه کار می کند؟ بیایید دریابیم.

اجرای یک ipconfig در برنامه ترمینال نشانی IP لوکال شما را نشان می دهد. با این حال، اگر به صورت سیمی یا بی سیم وصل شده باشید، این فرمان متفاوت است. برای این کار، برنامه ترمینال را در مک خود راه اندازی کنید و یکی از دستورات زیر را قرار دهید.

اگر به Wi-Fi متصل هستید:

ipconfig getifaddr en0

اگر به پورت اترنت متصل هستید:

ipconfig getifaddr en1

دکمه Return را بزنید. اکنون ترمینال باید آدرس IP شما را نشان دهد. برنامه تنظیمات سیستم یک راه ساده تر برای بررسی آدرس IP شما است. در ادامه به نحوه استفاده از آن می پردازیم.

  • System Settings را در مک خود اجرا کنید و به بخش Wi-Fi بروید.
  • روی Details در شبکه ای که به آن متصل هستید کلیک کنید.
  • در نوار کناری به TCP/IP بروید.
  • آدرس IP لوکال شما در آنجا فهرست می شود.

اگر می خواهید آدرس IP عمومی خود را بررسی کنید، از یکی از وب سایت های اختصاصی استفاده کنید.

  • Safari یا مرورگر وب را که معمولاً در مک خود استفاده می کنید، راه اندازی کنید.
  • عبارتی مانند what’s my IP address را جستجو کنید.
  • وب سایت های فهرست شده در بالای نتایج باید آدرس IP شما را هنگام بازدید از آنها نشان دهند. اگر از DuckDuckGo به عنوان موتور جستجوی خود استفاده می کنید، ممکن است خود آدرس IP شما را نیز نمایش دهد و نیازی به بازدید از وب سایت دیگری نداشته باشید.

دانستن آدرس IP شما می تواند هنگام عیب یابی مشکلات مربوط به شبکه یا تنظیم ویژگی های خاص در روتر Wi-Fi شما مفید باشد. با این حال، بستگی به آدرس IP شما دارد که واقعاً به آن نیاز دارید. همانطور که می بینید، چندین گزینه برای بازیابی آدرس IP شما وجود دارد، اما این به این دلیل است که شما در واقع چندین آدرس IP دارید. با این حال، اگر به تنظیمات داخلی خود نیاز دارید، استفاده از تنظیمات سیستم ساده ترین و سریع ترین راه است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *