کنسول و بازی

استیم به پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 پایان می دهد

از 1 ژانویه 2024، استیم به طور رسمی به پشتیبانی از ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 8.1 پایان داد و کاربرانی را که هنوز از کلاینت در این سیستم عامل های قدیمی استفاده می کردند، تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه، کاربران استیم در این پلتفرم‌ها دیگر هیچ به‌روزرسانی، از جمله وصله‌های امنیتی مهم، دریافت نمی‌کنند. پشتیبانی استیم همچنین دیگر پشتیبانی فنی برای مسائل مربوط به این سیستم عامل ها ارائه نخواهد کرد.

در حالی که Valve انتظار دارد بازی‌های استیم و کلاینت برای مدتی پس از تاریخ قطع، روی این سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر اجرا شوند، نمی‌توانند عملکرد کامل را پس از 1 ژانویه 2024 تضمین کنند. این حرکت به ویژگی‌های اصلی در استیم مربوط می‌شود که به نسخه تعبیه‌شده گوگل کروم متکی است، که دیگر با نسخه‌های قدیمی ویندوز سازگار نیست. علاوه بر این، نسخه‌های بعدی استیم به ویژگی‌های ویندوز و به‌روزرسانی‌های امنیتی منحصراً برای ویندوز 10 و بالاتر نیاز دارند.

ولو قویاً از کاربران می خواهد که برای اطمینان از دسترسی مداوم به استیم و هر محصول خریداری شده، به نسخه جدیدتر ویندوز به روز رسانی کنند. این تصمیم با قطع پشتیبانی خود مایکروسافت از ویندوز 7 در ژانویه 2020 و ویندوز 8.1 در ژانویه 2023 مطابقت دارد. گزارشات رسمی سخت‌افزار و نرم‌افزار Valve در دسامبر 2023 نشان می‌دهد که حداقل درصد کاربران همچنان از ویندوز 7 و ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند که به ترتیب 0.06 و 0.15 درصد است. در مقابل، اکثریت قابل توجهی یعنی 53.45 درصد به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند و 41.95 درصد از ویندوز 11 استفاده می کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا