موبایل و تبلت

سامسونگ از گلکسی ایکس کاور 7 و گلکسی تب اکتیو 5 رونمایی کرد

از آنجایی که همه نگاه ها به پرچمداران گلکسی S24 سامسونگ است که اواخر این ماه عرضه می شوند، این شرکت با دو دستگاه جدید مقاوم همه را شگفت زده کرد. به گوشی هوشمند Galaxy XCover7 و تبلت Galaxy Tab Active5 سلام کنید. این دو دستگاه با سیستم عامل اندروید 14، اتصال 5G، فناوری NFC برای پرداخت های بدون نقد، Samsung Knox Vault برای محافظت از داده ها و دکمه قابل برنامه ریزی برای دسترسی سریع در شرایط سخت ارائه می شوند.

گلکسی ایکس کاور 7 نمایشگری به اندازه 6.6 اینچی از نوع LCD با وضوح فول اچ دی پلاس دارد که حساسیت لمسی را برای کار با دستکش تا ضخامت 2 میلی متر و در محیط های مرطوب افزایش می دهد. سامسونگ به طور کلی اشاره نکرده چه تراشه‌ای به تلفن‌هایشان قدرت می‌دهد و فقط گفته شده که یک تراشه هشت هسته ای 6 نانومتری می باشد.

تنها دوربین پشتی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین جلویی 5 مگاپیکسل عکس می‌گیرد. حافظه رم 6 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت بوده و گوشی از کارت های microSD استفاده می کند. از دیگر ویژگی های برجسته این گوشی می توان به جک 3.5 میلی متری صدا و صدای Dolby Atmos اشاره کرد.

نکته اصلی فروش گلکسی ایکس کاور 7 این است که برای ماندگاری ساخته شده و مطابق با استانداردهای IP68 و MIL-STD-810H است. صفحه نمایش توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می شود، در حالی که باتری 4050 میلی آمپر ساعتی قابل جابجایی است. این تلفن دارای حالت بدون باتری است که به آن امکان می دهد در صورت اتصال به پورت USB-C بدون باتری کار کند – این برای استفاده در کیوسک ها، اتومبیل ها و همه سناریوهایی که دستگاه دائماً به شارژر متصل بوده، بسیار راحت است.

از سوی دیگر، تبلت مقاوم گلکسی تب اکتیو 5 دارای صفحه نمایش 8 اینچی LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد و درست مانند گوشی هوشمند، حساسیت لمسی را افزایش داده است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو وجود دارد.

این تبلت مجهز به تراشه 5 نانومتری نامشخص بوده که در پیکربندی های حافظه 6/128 گیگابایت یا 8/256 گیگابایت قابل دریافت است. تبلت دارای گواهی IP68 از قلم S پشتیبانی می‌کند، اما این تبلت در یک قاب محافظ جداگانه ارائه می‌شود، زیرا در بدنه واقعی مقاوم قرار نمی‌گیرد. Tab Active5 همچنین دارای امتیاز MIL-STD-810H0 برای مقاومت در برابر ارتفاع شدید، رطوبت، غوطه ور شدن، مه نمک، گرد و غبار، لرزش و سقوط است. با این حال، پنل اینجا دارای گوریلا گلس 5 کمی قدیمی است.

کلیدهای فیزیکی در قاب پایینی وجود دارد و کلید هوم دارای اسکنر اثر انگشت داخلی است. باتری هم 5050 میلی آمپر ساعت داشته و می توان آن را جدا کرد و به تبلت اجازه می دهد بدون سلول کار کند. سامسونگ گلکسی XCover7 و Tab Active5 از این ماه در دسترس خواهند بود. قیمت هنوز تایید نشده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا