گوناگون

این دوربین هوش مصنوعی نیکون می تواند گاوهای در شرف زایمان را تشخیص دهد

نیکون توانایی تصویربرداری و هوش مصنوعی خود را در جهتی غیرمنتظره با سیستم جدیدی که می تواند به کشاورزان هنگام زایمان هشدار دهد، پیش برده است. این برای کاهش نیاز به بررسی مداوم تعداد زیادی از گاوهای باردار در طول فصول شلوغ زایمان طراحی شده و به کشاورزان کمک می کند تا کارایی را بهبود بخشند.

این سیستم که برای مزرعه ای با حدود 100 گاو سالانه 6200 دلار هزینه دارد، از یک دوربین به سبک امنیتی که با یک سیستم هوش مصنوعی مرتبط بوده، تشکیل شده است. این سیستم از یک اپلیکیشن اختصاصی گوشی هوشمند استفاده می‌کند که در زمان تولد یک گوساله هشدار می‌دهد و به کشاورزان اجازه می‌دهد در صورت لزوم وارد عمل شوند.

نیکون آموزش هوش مصنوعی را در پاییز 2021 آغاز کرد و سپس در فوریه 2023 آزمایش‌های اثبات مفهوم را در چهار مزرعه در جنوب غربی ژاپن انجام داد. این سیستم علائمی را که توسط گاوهای باردار نشان داده شده، حدود پنج ساعت قبل از زایمان، مانند افزایش حرکت و شروع آزاد شدن کیسه آمنیوتیک گوساله، تشخیص می دهد. کازوهیرو هیرانو از نیکون بیان کرد: “ما می‌خواهیم بتوانیم زمان گرما و سایر الگوهای رفتاری گاو ماده را نیز تشخیص دهیم”. به گفته یکی از صاحبان دام که سال گذشته در آزمایشات شرکت کرد، ظاهراً این سیستم کار را به خوبی انجام می دهد.

نیکون بیشتر به خاطر دوربین های مصرفی اش شناخته شده، اما میکروسکوپ، سیستم های اشعه ایکس، سیستم های نیمه هادی، دید ربات، استودیوهای تولید مجازی و غیره را نیز تولید می کند. این شرکت از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به تصویربرداری میکروسکوپی استفاده می کند، اما اخیراً از طریق فناوری جدید واترمارک الکترونیکی با سوء استفاده از تصاویر تقلبی هوش مصنوعی نیز مبارزه کرده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا