امنیتگوناگون
موضوعات داغ

آمازون وان به شما امکان پرداخت با کف دست را می دهد

آمازون امروز از فناوری تشخیص کف دست خود رونمایی کرده که در ابتدا برای تبدیل دست شما به یک کارت اعتباری شخصی در داخل فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. آمازون وان با بکارگیری ترکیبی از جزئیات سطح مانند خطوط و برجستگی ها، در کنار الگوهای رگ، از کف دست برای شناسایی شما استفاده می کند و یک “امضای کف دست” ایجاد می کند.

در ابتدا ، این امضای کف دست در فروشگاه های Amazon’s Go در سیاتل مورد استفاده قرار می گیرد و این شرکت همچنین قصد دارد در ماه های آینده Amazon One را به سایر فروشگاه های آمازون اضافه کند. استفاده از Amazon One در نهایت فراتر از پرداخت های مبتنی بر کف دست خواهد بود.

دلیپ کامور، معاون بخش خرده فروشی آمازون در رابطه با این محصول می گوید:

ما معتقدیم که Amazon One بیش از فروشگاه های خرده فروشی ما کاربرد گسترده ای دارد، بنابراین قصد داریم خدمات را به اشخاص ثالث مانند خرده فروشان، استادیوم ها و ساختمان های اداری ارائه دهیم تا افراد بیشتری بتوانند از این محصول برای سهولت و راحتی در مکان های بیشتر بهره مند شوند.

در حالی که بسیاری از شرکت ها طی این سال ها بیومتریک تشخیص کف دست را آزمایش کرده اند، حضور خرده فروشی آمازون به طور قطع می تواند به تحقق اسکن کف دست کمک کند. آمازون می گوید که به دلیل برخی از مزایای حفظ حریم خصوصی، تشخیص کف دست را نسبت به سایر فناوری ها مانند تشخیص چهره انتخاب کرده است.

کومار در ادامه اشاره می کند که یک دلیل این بود که تشخیص کف دست از برخی گزینه های بیومتریک خصوصی تر است زیرا شما با دیدن تصویر کف دست نمی توانید هویت او را تعیین کنید. همچنین لازم است کسی با نگه داشتن کف دست خود روی دستگاه برای استفاده، حرکتی عمدی انجام دهد.

آمازون وان از سخت افزار اسکن تصویر استفاده می کند که شامل الگوریتم های اختصاصی بینایی رایانه برای ضبط و رمزگذاری تصویر کف است. برای استفاده از این سرویس ، فقط یک شماره تلفن و یک کارت اعتباری نیاز بوده و به حساب آمازون احتیاج ندارید. در صورت عدم تمایل کاربران به استفاده از این سرویس، کاربران Amazon One می توانند داده های بیومتریک خود را از درگاه آنلاین شرکت حذف کنند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا