نرم افزار و اینترنت

دارندگان گلکسی اس 24 و پیکسل 8 بزودی می توانند هر چیزی را با کشیدن دایره ای دور آن جستجو کنند

روز چهارشنبه، گوگل روشی مبتنی بر اشاره برای یافتن سریع اطلاعات بدون خروج از برنامه به نام Circle را برای جستجو معرفی کرد. این ویژگی (حداقل در ابتدا) برای گلکسی اس 24 جدید و پیکسل 8 و 8 پرو از اواخر ژانویه انحصاری خواهد بود.

گوگل Circle to Search را به‌عنوان “روشی جدید برای جستجوی هر چیزی در تلفن اندروید خود بدون تغییر برنامه” اشاره می‌کند. می‌توانید با فشار طولانی دکمه هوم یا نوار پیمایش، این ویژگی را فعال کنید. سپس با انگشت خود دور چیزی روی صفحه خود حلقه بزنید و نتایج را در پایین مشاهده کنید. کتی ادواردز، با انتشار پستی در وبلاگ گوگل نوشت: برای بازگشت به کاری که انجام می‌دادید، به سادگی انگشت خود را به سمت چپ بکشید و دقیقاً به همان جایی که شروع کرده‌اید برمی‌گردید.

Circle to Search علیرغم نامش، محدود به حلقه زدن نیست. الیزابت رید، معاون جستجوی گوگل، نوشت: “با یک حرکت ساده، می‌توانید تصاویر، متن یا ویدیوها را به هر شکلی که به طور طبیعی برایتان پیش می‌آید انتخاب کنید – مانند دایره کردن، برجسته کردن، خط‌نویسی کردن یا ضربه زدن.” Circle to Search همچنین در کنار جستجوی چندگانه کار می‌کند، ویژگی جستجوی متن/تصویر گوگل که در سال 2022 در اپلیکیشن گوگل راه‌اندازی شد. این شرکت پیشنهاد می‌کند برای انتخاب یک سگ ذرت در یک پست اجتماعی ویروسی حلقه بزنید و بپرسید: “چرا اینها اینقدر محبوب هستند؟”

گوگل توضیح داد: “به‌سرعت متوجه خواهید شد که این خوراکی‌های شیرین و خوش طعم، سگ‌های ذرت کره‌ای هستند.” این ویژگی با هر چیزی که روی صفحه‌نمایش شماست، از جمله محصولات، موارد دیگر یا نوشتار در ویدیوها، کار می‌کند. در خبری دیگر، این شرکت در حال تزریق هوش مصنوعی مولد به جستجوی چندگانه لنز در اپلیکیشن گوگل است. این شرکت می‌گوید این به شما امکان می‌دهد “سوالات پیچیده‌تر یا ظریف‌تری” بپرسید.

گوگل می گوید این ویژگی با استفاده از مرتبط ترین اطلاعات وب، یک نمای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. نتایج شامل پیوندهای پشتیبانی می شود تا به شما امکان می دهد وب را برای جزئیات بیشتر جستجو کنید. مرورهای چندجستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی این هفته در برنامه گوگل در آمریکا (فقط انگلیسی) منتشر می‌شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا