از آخرین باری که سامسونگ حافظه های SSD اینترنال رده بالای خود را ارتقا داد، مدتی می گذرد و کسانی که به دنبال عملکرد و بهره وری بیشتر از فضای ذخیره سازی سیستم خود هستند، ممکن است به مدل جدید علاقه مند شوند. به نظر می رسد 990 Evo جانشین واقعی سامسونگ 970 Evo Plus باشد که بهترین توصیه برای Gen3 NVMe SSD است.

سامسونگ می‌گوید که 990 Evo با رابط‌های PCIe 5.0 و PCIe 4.0 سازگار است تا مطمئن شود در طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها کار می‌کند. گفته می شود که عملکرد آن تا 43 درصد نسبت به 970 Evo plus با سرعت خواندن تا 5000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 4200 مگابایت بر ثانیه بهبود یافته است. شایان ذکر است که سرعت خواندن هنوز هم تا حدودی کمتر از توصیه سونی 5500 مگابایت بر ثانیه برای هر SSD مورد استفاده برای افزایش فضای ذخیره سازی پلی استیشن 5 است.

گفته می شود که 990 Evo نسبت به 970 Evo Plus تا 70 درصد بهبود بهره وری انرژی را ارائه می دهد. این می تواند به افزایش عمر باتری لپ تاپ هایی که از SSD استفاده می کنند، کمک کند. علاوه بر این، سامسونگ می‌گوید این درایو دارای برچسب پخش‌کننده حرارت است که گفته می‌شود به طور موثری شرایط حرارتی آن را تنظیم می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا با کارایی بالا و بدون به خطر انداختن یکپارچگی SSD کار کند.

یک ویژگی مفید دیگر وجود دارد که به شکل پشتیبانی از Microsoft Modern Standby ارائه می شود. به گفته سامسونگ، این امکان “عملکرد روشن/خاموش فوری با اتصال اینترنت بدون وقفه و دریافت یکپارچه اعلان ها، حتی در حالت های کم مصرف” را فراهم می کند. 990 Evo از 125 دلار برای 1 ترابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود. برای نسخه ای با ظرفیت دو برابر، هزینه آن 210 دلار است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *