نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم 121 با سه ویژگی جدید هوش مصنوعی از راه رسید

آخرین نسخه کروم (M121) سه ویژگی آزمایشی مولد هوش مصنوعی جدید را با هدف بهبود تجربه مرور ارائه می کند. این ویژگی‌ها شامل سازمان‌دهنده تب، تم‌های سفارشی تولید شده توسط هوش مصنوعی و دستیار نوشتن با هوش مصنوعی است.

Tab Organizer یک ویژگی است که هدف آن ساده کردن مدیریت چندین تب است. وقتی کاربر روی یک تب کلیک راست می‌کند و “Organize Similar Tabs” را انتخاب می‌کند یا از پیکان کشویی استفاده می‌کند، کروم گروه بندی تب ها را بر اساس تب های باز پیشنهاد می‌کند. این ویژگی برای انجام چند کار و مرتب نگه داشتن مرورگر شما مفید است. علاوه بر این، کروم اسامی و ایموجی هایی را برای این گروه‌ بندی تب پیشنهاد می‌کند که ظاهراً بازیابی آسان را در صورت نیاز تسهیل می‌کند.

کروم با تکیه بر معرفی سال گذشته تصاویر پس زمینه هوش مصنوعی مولد برای دستگاه های اندروید 14 و پیکسل 8، گفته است که اکنون از همان مدل انتشار متن به تصویر برای ایجاد تم های سفارشی نیز استفاده می کند. برای این منظور، می‌توانید به پنل کناری «Customize Chrome» بروید، روی «Change theme» و سپس «Create with AI» کلیک کنید. علاوه بر این، کروم وب استور گزینه‌های سفارشی‌سازی دیگری را برای کاربران خود ارائه می‌دهد.

در نسخه آتی کروم، یکی دیگر از ویژگی های آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران در نوشتن کمک می کند. این ابزار برای “کمک به نوشتن با اطمینان بیشتر در وب” در نظر گرفته شده است. روی هر کادر متنی یا فیلدی در سایتی در کروم کلیک راست کرده و «Help me write» را انتخاب کنید تا فرآیند نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی آغاز شود.

کاربران فرصتی برای آزمایش این ویژگی‌های جدید در کروم برای مک و ویندوز خواهند داشت که از آمریکا شروع می‌شود. به دلیل ماهیت آزمایشی آنها برای حساب های سازمانی و آموزشی در دسترس نخواهند بود. برای دسترسی به ویژگی‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی کروم، پس از ورود به حساب گوگل خود، روی منوی سه نقطه کلیک کنید، «Settings» را انتخاب کنید و به صفحه  “Experimental AI” بروید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا