نرم افزار و اینترنت

آواتارها و فضاهای سه بعدی در مایکروسافت تیمز فعال شد

در ماه اکتبر، مایکروسافت اعلام کرد که فناوری Mesh که مدت‌ها در حال توسعه بود، سرانجام برای آزمایش در سرویس جلسه تیمز از طریق یک پیش‌نمایش عمومی در دسترس است. امروز، این شرکت فاش کرد که فناوری آواتارها و محیط‌های سه بعدی Mesh اکنون به طور کلی برای کاربران تیمز در کامپیوتر و همچنین برای افرادی که از هدست‌های Meta Quest VR استفاده می‌کنند، در دسترس است. تجربه Mesh از امروز به فروشگاه متا کوئست اضافه خواهد شد.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که شرکت‌های بزرگی مانند Takeda، Accenture، bp و Mercy Ships قبلاً از ویژگی‌های Mesh در تیمز برای برگزاری جلسات مجازی استفاده می‌کردند. برای کاربران PC Teams، تنها کاری که باید انجام دهند این است که روی گزینه “immersive space (3D)” واقع در منوی View کلیک کنند تا ویژگی Mesh راه اندازی شود.

کاربران تیمز می‌توانند یک آواتار سه‌بعدی را در طول جلسه سفارشی‌سازی و کنترل کنند و در طول جلسه آنلاین در تعدادی از محیط‌های مجازی مختلف که مایکروسافت آن‌ها را “فضاهای فراگیر” می‌نامد، با دیگران تعامل داشته باشند. مایکروسافت می گوید:

Mesh in Teams مشارکت در جلسات تیمز را با فضاهای فراگیر سه بعدی آماده که متناسب با نیازهای شما ساخته شده، افزایش می دهد، خواه این یک گردهمایی اجتماعی تیمی، جلسه طوفان فکری یا یک بحث میزگرد باشد. یک آواتار طراحی کنید تا خود را نشان دهد و همه را در مکالمه بگنجانید. میزبانی چندین و همزمان گفتگوهای گروهی کوچک با صدای فضایی، امکان مکالمات جانبی سازنده را در طول طوفان فکری، مانند دنیای فیزیکی، فراهم می کند. این امر بار شناختی را کاهش می دهد و اثربخشی بحث ها را افزایش می دهد.

علاوه بر فضاهای فراگیر مبتنی بر مش در تیمز، شرکت ها همچنین می توانند فضاهای سفارشی خود را با جعبه ابزار Mesh بسازند. این کاربران می‌توانند عناصر سفارشی را در فضاهایی که قبلا ساخته شده‌اند، مانند بنرهایی با آرم شرکت، ویدیوهایی که محصولات و محتوای یک شرکت را تبلیغ می‌کنند و موارد دیگر قرار دهند. آنها همچنین می توانند با استفاده از جعبه ابزار برای ایجاد فضاهای کاملاً جدید عمیق تر شوند. این جعبه ابزار اکنون با یک دوره آزمایشی رایگان شش ماهه از طریق برنامه تجاری Microsoft 365 یا Teams در دسترس است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا