نرم افزار و اینترنت

گوگل اسیستنت در نسخه اندروید کروم با قابلیت تغییر خودکار گذرواژه‌ها

در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال گذشته، گوگل یک ویژگی جدید مجهز به اسیستنت برای کروم را معرفی کرد تا به کاربران کمک کند به راحتی گذرواژه های در معرض خطر را تغییر دهند. این ویژگی اکنون در نهایت برای کاربران کروم برای اندروید عرضه می شود.

ویژگی جدید مجهز به اسیستنت به محض ورود با رمز عبوری که در نقض داده ها پیدا شده، یک اعلان پاپ آپ را نمایش می دهد. همانطور که در اسکرین شات های پیوست شده (از طریق Max Weinbach) نشان داده شده، در این اعلان آمده است: “کروم رمز عبوری را که شما به تازگی استفاده کرده اید، نقض داده پیدا کرده است. گوگل اسیستنت شما می تواند رمز عبورتان را به صورت خودکار تغییر دهد.”

این اعلان همچنین شامل دو دکمه است – یکی برای بستن پنجره بازشو و دیگری برای تغییر خودکار رمز عبور. با ضربه زدن روی دومی به صفحه جدیدی با برگه تأیید می‌روید که در آن آمده است: «برای کمک به شما در تکمیل وظایف، Google URL و محتوای سایت‌هایی را که در آن‌ها از Assistant استفاده می‌کنید، و همچنین اطلاعاتی را که از طریق Assistant ارسال می‌کنید، دریافت می‌کند. این اطلاعات ممکن است در حساب Google شما ذخیره شود. می‌توانید «دستیار» را در تنظیمات Chrome خاموش کنید.»

با ضربه زدن روی دکمه «I agree» در برگه تأیید، به صفحه تغییر رمز عبور سرویس مورد نظر می‌روید. این صفحه همچنین شامل یک برگه در پایین است تا پیشرفت را در زمانی که گوگل اسیستنت یک رمز عبور جدید ایجاد می‌کند، پیگیری کند. پس از ایجاد رمز عبور جدید توسط اسیستنت، می‌توانید آن را بپذیرید و در مدیر رمز عبور کرومذخیره کنید. اگر در طول فرآیند با مشکلی مواجه شدید، می توانید هر لحظه تغییر رمز عبور خود را به صورت دستی انجام دهید. شایان ذکر است که این ویژگی برای اولین بار در نوامبر گذشته در اختیار تعداد معدودی از کاربران قرار گرفت. اکنون به نظر می رسد که به طور گسترده تری در حال انتشار است. اگر قبلاً آن را دریافت نکرده‌اید، باید ظرف چند روز آینده به دستگاه شما برسد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا