گوناگون

محققان MIT یک تکنیک پرینت سه بعدی سریع توسعه داده اند که از فلز مایع استفاده می کند

محققان MIT یک تکنیک پرینت سه بعدی سریع ایجاد کرده اند که از فلز مایع برای چاپ بسیار سریع استفاده می کند. این فرآیند می‌تواند اجزای آلومینیومی بزرگ را در چند دقیقه تولید کند، در حالی که بسیاری از تکنیک‌های از قبل موجود ساعت‌ها طول می‌کشد تا ساخت یکسان به پایان برسد. این فناوری قبلاً برای ایجاد پایه های میز، قاب صندلی و قطعات مبلمان مرتبط استفاده شده است.

این چاپ فلز مایع (LMP) نامیده می شود و شامل هدایت آلومینیوم مذاب در امتداد یک مسیر از پیش تعریف شده به بستری از دانه های شیشه ای ریز است. این دانه ها به سرعت به یک ساختار سه بعدی سخت می شوند. محققان می گویند روند جدید حداقل ده برابر سریع تر از روش های مشابه تولید فلز است. با این حال، یک هشدار بزرگ وجود دارد؛ این فرآیند وضوح و دقت را قربانی سرعت و مقیاس می کند.

به همین دلیل است که محققان از آن برای ایجاد مواردی با وضوح پایین مانند پایه های صندلی و نه مثلاً قطعات پیچیده با هندسه های پیچیده استفاده کرده اند. محققان MIT می گویند که این مبادله همچنان این فناوری را برای ایجاد “اجزای ساختارهای بزرگتر” که به جزئیات بسیار دقیق نیاز ندارند مفید می کند. این شامل قطعات مبلمان، همانطور که در بالا ذکر شد، و همچنین اجزایی برای ساخت و ساز و طراحی صنعتی است.

علیرغم کاهش وضوح، قطعات ساخته شده با استفاده از LMP هنوز بادوام هستند و می توانند ماشینکاری پس از چاپ مانند سوراخ کاری و حفاری را تحمل کنند. افرادی که پشت این فناوری قرار دارند می گویند که سازه ها بسیار بادوام تر از آنهایی هستند که با تولید افزودنی قوس سیمی ساخته شده اند، که یک روش چاپ فلز از قبل موجود است. این به این دلیل است که LMP مواد را در طول کل فرآیند مذاب نگه می دارد و احتمال ترک خوردن و تاب برداشتن را کاهش می دهد.

محققان ترکیب LMP را با تکنیک های دیگر برای مشاغلی که هم به سرعت و هم به وضوح بالا نیاز دارند، توصیه می کنند. Skylar Tibbits، نویسنده ارشد مقاله‌ای که این پروژه را معرفی کرده، می‌گوید: “بیشتر دنیای ساخته‌شده ما (چیزهای اطراف ما مانند میز، صندلی و ساختمان‌ها) به وضوح بسیار بالایی نیاز ندارند.” همچنین شایان ذکر است که این روش چاپ به آلومینیوم نیاز ندارد. می تواند با فلزات دیگر کار کند. محققان آلومینیوم را به دلیل محبوبیت آن در ساخت و ساز و این واقعیت که به راحتی بازیافت می شود، انتخاب کردند.

افراد پشتیبان این فناوری امیدوارند که به تکرار مفهومی برای بهبود قوام گرمایش، جلوگیری از چسبندگی و امکان کنترل بیشتر بر فلز مذاب ادامه دهند. این تیم مشکلاتی با قطر نازل بزرگتر دارد که منجر به پرینت های نامنظم می شود، چیزی که باید برطرف شود. تیبیتس افزود که این روش می تواند در نهایت تبدیل به یک “تغییرگر بازی در تولید فلز” شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا