شرکت ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) از طرح کابین فضاپیمای اسپیس شیپ 2 با نام VSS Unity رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های این کابین جادار که سفر کردن با آن در فضا راحت توصیف شده، می‌توان به صندلی‌های راحتی با پشتی خم شونده و نورپردازی خودکار اشاره کرد.

مشتریان متمول که رویای سفر کردن به فضا را در سر می‌پرورانند، با خرید بلیت 200 هزار دلاری یکی از صندلی‌های این فضاپیما را رزرو کرده و در آینده نزدیک به فضانورد تبدیل خواهند شد. هر صندلی دارای نمایشگری است که اطلاعات پرواز را نشان می‌دهد و مسافران سیستم‌های برقراری ارتباط شخصی خواهند داشت که دسترسی به خلبان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

طراحی داخلی فضاپیما حاصل همکاری با سازمان طراحی Seymourpowell است که یک طراحی شیک و جذاب دارد. رنگ‌های به کار رفته در کابین به دقت اصلاح شده تا با معماری صندلی‌ها و لباس‌های فضایی مخصوص سفر، هماهنگ و تکمیل شود. رنگ طلایی متالیک شبیه به ماسه‌های درخشان بیابان است. رنگ آبی فضای آسمان را شبیه‌سازی کرده و سبز کله‌غازی روی صندلی‌ها الهام گرفته شده از اقیانوس است.

ویرجین گالاکتیک در همکاری با تولیدکننده پوشاک و لوازم ورزشی آندر آرمور (Under Armour) که لباس فضانوردی این شرکت را نیز طراحی کرده، پارچه صندلی‌های فضاپیما را تولید کرده است. به گفته این شرکت صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا حین از میان رفتن موقتی نیروی گرانش، امنیت، راحتی و فضای زیاد را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

اسپیس شیپ 2 در بالای یک هواپیمای بزرگ به نام WhiteKnightTwo حمل خواد شد که فضاپیما را به ارتفاع حدود 15 هزار متری می‌رساند. سپس، موتور موشک اسپیس شیپ 2 روشن شده و فضاپیما را به فضای زیرمداری می‌رساند. مسافران می‌توانند انحنای زمین را در برابر سیاهی فضا مشاهده کنند و چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه کنند. 12 پنجره بزرگ در کابین تعبیه شده و لبه آن به نحوی است که مسافران بتوانند دید خوبی از بیرون داشته باشند از آنجا 16 دوربین در سراسر کابین به کار گرفته شده، مسافران می‌توانند تجربه منحصر به فرد خود را به صورت ضبط شده داشته باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *