نرم افزار و اینترنت

7 لانچر برتر برای گوشی اندرویدی شما

گوگل پلی استور مملو از اپلیکیشن های لانچر اندروید است، اما همه آنها ارزش وقت شما را ندارند. پس از آزمودن ده ها جایگزینی هوم اسکرین متفرقه و دادن شانس مناسب به هر یک، این هفت لانچر برای گوشی شما عالی هستند.

هنگامی که یک لانچر جدید اندروید را نصب می‌کنید، باید آن را به‌عنوان برنامه اصلی پیش‌فرض خود تنظیم کنید، در غیر این صورت با زدن دکمه هوم آن را نخواهید دید. برای انجام این کار، به Settings > Apps > Default App بروید و روی Home app کلیک کنید. از لیست، لانچر تازه نصب شده را انتخاب کنید تا آن را به عنوان برنامه خانه پیش فرض خود تنظیم کنید.

Nova Launcher

OG Nova Launcher نیازی به معرفی ندارد. تقریباً از روزهای اولیه اندروید، محبوبیت Nova Launcher امتحان خود را پس داده و اغلب اولین توصیه برای هر کسی است که به دنبال تازه کردن تجربه هوم اسکرین خود است. این به طور شگفت انگیزی همه کاره و پر از ویژگی است بدون اینکه احساس شلوغی کنید.

همه زنگ‌ها و سوت‌ها، از جمله پشتیبانی از آیکون‌های سفارشی، کشوی اپلیکیشن قابل تنظیم، تعداد زیادی انیمیشن و افکت، پوشه‌های برنامه و حالت شب را دارد. خرید Nova Launcher Prime امتیازهای اضافی مانند Gestures، App Drawer Groups و توانایی پنهان کردن برنامه‌ها را باز می‌کند. همچنین یک ویژگی پشتیبان گیری منظم وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی تنظیمات صفحه اصلی خود را در تلفن جدید یا پس از بازنشانی کارخانه ای بازیابی کنید.

Niagara Launcher

Niagara Launcher یک نفس واقعی از هوای تازه است. اگر از لانچرهای هوم اسکرین سنتی خسته شده اید، باید این یکی را بررسی کنید. هیچ کشوی برنامه سنتی، گریدها، پوشه‌ها یا منوهایی برای صحبت وجود ندارد. در عوض، همه چیز در یک فید قابل پیمایش عمودی ارائه می شود. برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید در بالا نمایش داده می‌شوند، در حالی که بقیه برنامه‌ها در یک اسکرول حروف الفبا چیده شده‌اند.

مطمئناً کمی زمان می برد تا به چیدمان منحصر به فرد Niagara عادت کنید، اما زمانی که آن را به دست آورید، شروع به درک میزان کارآمدی آن خواهید کرد. این لانچر برای استفاده با یک دست بهینه شده، بنابراین پیمایش در گوشی های اندرویدی بزرگ بسیار راحت است. علاوه بر این، گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد 5 و گوگل پیکسل فولد را با ویژگی‌هایی مانند مقیاس‌بندی آیکون پویا، تداوم برنامه، پشتیبانی از صفحه‌کلید خارجی، و میانبرها نیز ارائه می‌کند. Niagara Launcher به صورت رایگان در پلی استور در دسترس است و بهترین بخش این است که با تبلیغات بارگذاری نمی شود.

Action Launcher: Pixel Edition

Action Launcher رقیب نزدیک Nova است و یک تجربه هوم اسکرین پر از ویژگی ها را ارائه می دهد. از آنجایی که از Google Pixel Launcher الهام گرفته شده، به همین دلیل Action Launcher: Pixel Edition نامگذاری شده است. آنچه از Action Launcher دریافت می‌کنید، ظاهر اندروید استوک همراه با شخصی‌سازی‌های قدرتمند است.

از میان تمام ویژگی‌های مفیدی که Action Launcher ارائه می‌کند، بخش Covers توجه شما را جلب خواهد کرد، که به شما امکان می‌دهد محتویات پوشه را با کشیدن انگشت نشان دهید، و Shutters که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را بدون باز کردن آن‌ها پیش‌نمایش کنید. سایر نکات برجسته شامل طرح زمینه پویا مبتنی بر والپیپر، پوشه‌های همه اپلیکیشن ها، ویجت های استوک، یکپارچه‌سازی فید Google Discover، Quickdrawer با یک لمس، نقاط اعلان‌ها و تعداد خوانده نشده و پشتیبانی از بسته آیکون است.

Action Launcher همچنین به شما امکان می دهد طرح بندی موجود خود را از لانچر فعلی خود وارد کنید، بنابراین لازم نیست زمان خود را برای ایجاد مجدد تنظیمات قدیمی خود تلف کنید. نسخه رایگان این برنامه با تبلیغات همراه است و برخی از ویژگی ها را در پشت دیوار قفل می کند. برای تجربه کامل، باید Action Launcher Plus را خریداری کنید.

Microsoft Launcher

مایکروسافت هم یک لانچر اندروید دارد و بسیار خوب است. کسانی که امیدوارند یک سفر به خاطرات روزهای خوب قدیمی Lumia Windows Phone داشته باشند، از آنجایی که Microsoft Launcher ویژگی‌های معمولی صفحه اصلی اندروید را در آغوش می‌گیرد، ناامید خواهند شد. همه گزینه های سفارشی سازی استاندارد، از جمله نمادهای سفارشی، سفارشی سازی دسکتاپ و داک، حرکات، تم پویا و موارد دیگر را خواهید یافت.

بسیاری از ویژگی های ارائه شده توسط Microsoft Launcher مشابه سایر لانچرهای دیگر است. این تمایز ناشی از یکپارچگی عمیق تر با خدمات کلیدی مایکروسافت است. برای این منظور، یک میانبر بینگ چت در نوار جستجو تعبیه شده وتصاویر پس زمینه روزانه با پشتیبانی از بینگ نمایش داده می شود. همچنین یک فید Glance شخصی که به شما امکان می‌دهد ورودی‌های تقویم، فهرست کارهایتان، یادداشت‌های چسبنده، اسناد و موارد دیگر را تنها با یک فشار مشاهده کنید. بر خلاف سایر لانچرهای موجود در این لیست، Microsoft Launcher شما را مجبور به پرداخت برای برخی ویژگی ها نمی کند.

Hyperion Launcher

بسیاری از مردم ظاهر تمیز و مینیمال لانچر اندروید استوک را دوست دارند، اما از نظر ویژگی ها و سفارشی سازی آن را کمی ضعیف می دانند. اینجاست که Hyperion Launcher وارد عمل می شود. این لانچر یکپارچه سادگی لانچر اندروید موجود را با برخی از بهترین ویژگی های انتخاب شده از سایر لانچرهای سفارشی ترکیب می کند.

می‌توانید نمادهای سفارشی را اعمال کنید، استایل داک و دسکتاپ را تنظیم کنید، رنگ و فونت‌ها را تغییر دهید، برنامه‌ها را قفل کنید و تقریباً تمام جنبه‌های تجربه صفحه اصلی خود را تنظیم کنید. همچنین یک ادغام اختیاری Google Feed وجود دارد تا بتوانید از صفحه اصلی به چپ بکشید تا از آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها مطلع شوید.

Hyperion Launcher در حال توسعه فعال است و به‌روزرسانی‌های منظم ویژگی‌ها و نگهداری را مشاهده می‌کند. در حالی که Hyperion Launcher یک برنامه رایگان است و تبلیغاتی را نشان نمی دهد، برخی از ویژگی ها نیاز به ارتقاء به نسخه پلاس دارند.

Smart Launcher

Smart Launcher جسور و جاه طلب است. وسعت ویژگی های شخصی سازی ارائه شده توسط برنامه واقعاً چشمگیر است. این لانچر قادر است به طور خودکار اپلیکیشن های شما را در دسته های مختلف (رسانه، بازی، ابزارهای کمکی، اینترنت و غیره) مرتب کند تا بتوانید به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

همچنین تاکید بر بهبود استفاده با یک دست با لانچر، قرار دادن عناصر مهم UI در پایین وجود دارد. سپس، یک نوار جستجوی هوشمند وجود دارد که به شما امکان می‌دهد اپلیکیشن ها، مخاطبین، فایل‌ها، تنظیمات دستگاه و موارد دیگر را مستقیماً از صفحه اصلی جستجو کنید. این لانچر دارای فید اخبار سفارشی خود است که می توانید با کشیدن انگشت به چپ به آن دسترسی داشته باشید و مجموعه ای از ویجت های تعاملی سفارشی.

نسخه پرو ویژگی‌های اضافی مانند آیکون‌های تطبیقی پیشرفته، صفحات اصلی اضافی، ویجت های استور، تم سیاه AMOLED، حالت فوق‌العاده غوطه‌ور، ژست‌های حرکتی و غیره را باز می‌کند. به طور کلی، یک لانچر هوم اسکرین کاملاً گرد با برخی ویژگی‌های جدید می باشد.

Ratio Launcher

Ratio Launcher خود را به عنوان یک لانچر بهره‌وری معرفی می‌کند و به شما امکان می‌دهد “صفحه اصلی خود را به فضایی بدون حواس‌پرتی تبدیل کنید”. این برنامه عمدتاً از یک تم در مقیاس خاکستری استفاده می کند و همه چیز از تصویر زمینه گرفته تا نمادهای برنامه ظاهری غم انگیز دارد. به‌جای نمادها و پوشه‌های شلوغ برنامه، صفحه اصلی به سادگی دسته‌بندی برنامه‌ها را با فونت‌های بزرگ نمایش می‌دهد.

هدف این طراحی این است که فقط آنچه را که نیاز دارید نمایش دهد تا بتوانید در استفاده از گوشی هوشمند خود دقت بیشتری داشته باشید و منحرف نشوید. برای نمایش برنامه های فهرست شده روی یک دسته فشار دهید یا برای باز کردن کشوی کامل برنامه، انگشت خود را از پایین بکشید. در همین حال، کشیدن انگشت به سمت راست، تب “Conversation” را نشان می‌دهد که تمام چت‌ها و متن‌های شما را از برنامه‌های پیام‌رسان در یک مکان سازماندهی می‌کند.

همچنین به شما امکان می دهد بدون باز کردن برنامه، مستقیماً از صفحه اصلی به چت ها پاسخ دهید. درست مانند ابزارهای Digital Wellbeing اندروید، Ratio Launcher همچنین به شما امکان می دهد محدودیت های زمانی برای برنامه های خود تعیین کنید تا استفاده بی فکر را کاهش دهید. Ratio Launcher یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه ارائه می دهد که در پایان آن باید برای نسخه پولی آن پول خرج کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا