در فوریه 2024، گوگل بارد را به جمینی تغییر نام داد و یک اپلیکیشن اختصاصی راه اندازی کرد که به شما امکان می دهد از Gemini به جای گوگل اسیستنت در دستگاه های اندرویدی استفاده کنید. اگر از Google Assistant به عنوان دستیار پیش فرض خود استفاده می کنید، کافی است اپلیکیشن Gemini را از پلی استور دانلود و نصب کنید تا جایگزین آن شود.

با این حال، اگر از دستیار دیگری مانند Bixby Voice در گوشی سامسونگ خود استفاده می کنید، باید Google Assistant را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. به Settings > Apps > Choose Default Apps > Digital Assistant App > Device Assistant App بروید و Google را انتخاب کنید.

برنامه Google Gemini را راه اندازی کنید، درخواست ها را بخوانید و روی Get started > More > I agree ضربه بزنید. اکنون، هنگامی که گوگل اسیستنت را به طور معمول فرا می‌خوانید، یا با گفتن “Hey Google” یا فشار دادن دکمه صفحه اصلی، به جای Google Assistant، لوگوی Gemini را مشاهده خواهید کرد.

می توانید سؤال بپرسید، یادآوری تنظیم کنید، و در مورد سایر کارهای مفید کمک بگیرید. برای مثال، می‌توانید بگویید: “Hey Google, how’s the weather today?” و Gemini پیش بینی آب و هوا را دقیقاً همانطور که گوگل اسیستنت به طور معمول انجام می داد، ارائه می دهد. توجه داشته باشید که ویژگی های گوگل اسیستنت به طور پیش فرض در Gemini فعال است. بنابراین، هنگامی که از دستورات صوتی مانند “باز کردن برنامه‌ها” یا “ارسال پیام” استفاده می‌کنید، گوگل اسیستنت مسئولیت انجام این کار را از Gemini می‌گیرد.

اگر از طرفداران Gemini نیستید، بازگشت به Google Assistant آسان است. با این حال، انجام این کار به این معنی است که نمی توانید از Gemini به عنوان یک چت ربات هوش مصنوعی مکالمه ای استفاده کنید و باید مراحل اولیه راه اندازی را طی کنید، که یک بار دیگر جایگزین گوگل اسیستنت خواهد شد.

برای انجام کار، برنامه Google Gemini را اجرا کنید. روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا بزنید. به Settings > Digital Assistant From Google بروید و Google Assistant را انتخاب کنید. هنگامی که یک درخواست تأیید دریافت کردید، روی Switch بزنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ویژگی های گوگل اسیستنت در Gemini یکپارچه شده است. در صورت نیاز می‌توانید آن را در تنظیمات Gemini Settings > Google Assistant features in Gemini  غیرفعال کنید، اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم. اگرچه Google Assistant در مقایسه با Gemini یک کمک کننده اساسی مکالمه است که از هوش مصنوعی برخوردار بوده، اما اولی می تواند کارهایی را روی دستگاه انجام دهد که دومی هنوز قادر به انجام آن نیست.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *