نرم افزار و اینترنت

ایلاستریتور به مولد هوش مصنوعی Firefly مجهز می شود

ایلاستریتور ابزار گرافیک برداری ادوبی برای هنرمندان گرافیک است و با راه اندازی مدل وکتور Firefly در کنفرانس MAX امروز به عصر هوش مصنوعی مولد می پیوندد. ادوبی مدل جدید را به عنوان “اولین مدل هوش مصنوعی مولد در جهان که بر تولید گرافیک برداری متمرکز شده” توصیف می کند.

مانند Firefly برای ایجاد تصاویر و عکس‌ها، Firefly for Illustrator می‌تواند تمام گرافیک‌های برداری را از ابتدا ایجاد کند. و مانند سایر مدل‌های Firefly، مدل برداری نیز بر روی داده‌های Adobe Stock آموزش داده شد. در نسخه بتا، ایلاستریتور اکنون به شما اجازه می‌دهد کل صحنه‌ها را از طریق یک پیام متنی ایجاد کنید. آنچه در اینجا جالب است این است که آن صحنه ها می توانند از چندین شی تشکیل شده باشند.

بنابراین این فقط مجموعه‌ای از وکتورها نیست که گرافیک کلی را تشکیل می‌دهند، بلکه ایلاستریتور به طور خودکار این اشیاء مختلف را تولید می‌کند و شما می‌توانید آنها را به‌طور جداگانه به دلخواه خود تغییر دهید، درست مانند هر گروه یا لایه دیگری در ایلاستریتور. الکساندر کاستین، معاون ادوبی در هوش مصنوعی و سنسی، بیان کرد که این شرکت از ده‌ها میلیون تصویر وکتور در Adobe Stock برای آموزش Firefly برای فعال کردن این قابلیت جدید استفاده کرده است.

کاستین این فرآیند را “یک سفر” توصیف کرد و از آنجایی که در مقایسه با کار روی ایجاد تصاویر دیگر، کار زیادی روی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد نقاشی‌های وکتور انجام نشده، مطمئناً این کار کمی بیشتر از سوی تیم انجام شده است. او خاطرنشان کرد که این تیم بر روی ایجاد مدلی متمرکز شده که بتواند این تصاویر را با کمترین امتیاز ممکن نیز تولید کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به Illustrator می‌آید Mockup نام دارد که به کاربران Illustrator اجازه می‌دهد هر صحنه سه‌بعدی را گرفته و سپس هر تصویر وکتوری را گرفته و آن را در آن صحنه سه‌بعدی اعمال کنند. به عنوان مثال، این می تواند طرحی برای یک قوطی نوشیدنی یا ماکتی از یک لوگوی جدید روی یک تی شرت باشد. همچنین Retype جدید است که متن ایستا در تصاویر را به متن قابل ویرایش تبدیل می کند – و فونت های مشابه را نیز پیدا می کند.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا