موبایل و تبلت

گوگل نسخه پیش نمایش اول اندروید 15 را منتشر کرد

اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 امروز منتشر شد که دارای بهبودهای جزئی در حریم خصوصی و ویژگی های جدید است. از آنجایی که به طور خاص برای توسعه دهندگان طراحی شده، ممکن است برای استفاده روزانه مناسب نباشد، بنابراین اگر می خواهید آن را در دستگاه پیکسل خود امتحان کنید، بهتر است کمی صبر کنید. گوگل اعلام کرد که ممکن است نسخه بتای عمومی را بین ماه مارس و آوریل منتشر کند.

اندروید 15 به شما این امکان را می دهد که کنترل بیشتری روی تبلیغاتی که می بینید با جزئیات بیشتری داشته باشید. منوی جدیدی به نام “Ads” در بخش Privacy & security در تنظیمات اضافه شده، که در آن می‌توانید بررسی کنید کدام برنامه‌ها فعالیت‌های شما را در گوشی شما برای نمایش تبلیغات ردیابی می‌کنند.

برخی از اپلیکیشن ها می‌توانند با ردیابی فعالیت‌های شما در تلفن، تبلیغات شخصی‌سازی شده ارائه دهند. با FLEDGE API در اندروید 15، اکنون می توانید از ردیابی برنامه ها جلوگیری کنید. این بدان معنا نیست که تبلیغات روی دستگاه شما به طور کامل حذف می شود، اما تضمین می کند که داده های شما با برنامه شخص ثالث انتخابی به اشتراک گذاشته نمی شود.

یکی دیگر از قابلیت های جدید اندروید 15، امکان ضبط جزئی از صفحه نمایش است. به جای ضبط یا فرستادن کل صفحه در حین ضبط صفحه، اکنون می توانید تنها بخش خاصی از برنامه را ضبط کنید. این می تواند برای کاربرانی مفید باشد که مکررا صفحه گوشی خود را ضبط می کنند یا مجبورند صفحه نمایش تلفن خود را در طول یک تماس ویدیویی ارسال کنند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های مورد استقبال این است که گوگل بالاخره روی بهینه‌سازی دوربین بهتر برای برنامه‌های شخص ثالث کار می‌کند. تصاویر گرفته شده در محیطی با نور کم اکنون در زمان واقعی پردازش می‌شوند و به شما یک پیش‌نمایش روشن همزمان می‌دهند، درست مانند آنچه پس از زدن روی دکمه شاتر ظاهر می‌شود. برنامه های شخص ثالث نیز می توانند از تصاویر پیش نمایش بهبود یافته بهره مند شوند.

خبر بد این است که پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 در حال حاضر فقط برای سری پیکسل 6 و پیکسل‌های جدیدتر در دسترس است. این بدان معناست که پشتیبانی نرم افزاری دستگاه های سری پیکسل 5 رسما به پایان رسیده است. اندروید 15 برای پیکسل 6a، پیکسل 6، پیکسل 6 پرو، پیکسل 7a، پیکسل 7، پیکسل 7 پرو، پیکسل 8، پیکسل 8 پرو، پیکسل فولد و پیکسل تبلت در دسترس خواهد بود. اندروید 15 را برای پیکسل خود از اینجا دریافت کنید.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا