نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت SSE4.2 را به لیست بلوک های سازگاری در ویندوز 11 افزود

اگرچه ویندوز 11 اکنون به سومین تولد خود نزدیک می شود، اما نیازهای سخت افزاری بدون تغییر باقی مانده است. برای اجرای سیستم عامل در حالت پشتیبانی رسمی، همچنان به یک پردازنده نسل هشتم اینتل یا نسل دوم AMD Ryzen (یا جدیدتر) با چند ویژگی اضافی نیاز دارید. دور زدن این نیاز بسیار آسان است، که به کاربران با سخت افزار قدیمی کمک کرد تا ویندوز 11 را نسبتاً خوب اجرا کنند. با این حال، با ویندوز 11 نسخه 24H2، همه چیز در حال تغییر است.

احتمالاً تا به حال می دانید که ویندوز 11 نسخه 24H2 (بیلدهای پیش نمایش آن) برای بوت شدن به دستورالعمل POPCNT نیاز دارد. پردازنده های بدون POPCNT دیگر نمی توانند بیلدهای 24H2 را حتی با تغییرات موجود اجرا کنند. مایکروسافت اخیراً یک رجیستری مربوطه را به رجیستری ویندوز اضافه کرده و برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه الزامات دستورالعمل POPCNT یک اقدام موقت یا یک اشتباه است را رد می کند. تجربه ستاپ اکنون در مورد دستورالعمل‌های گمشده هنگام نصب نسخه 24H2 در رایانه‌های قدیمی نیز هشدار می‌دهد.

در 26063، آخرین ساخت Canary، لیست بلوک‌های سازگاری مقدار دیگری دریافت کرد. “BlockedBYSSE4.2” اکنون مسئول بررسی این است که آیا پردازنده شما از مجموعه دستورالعمل SSE4.2 پشتیبانی می کند یا خیر. می‌توانید با راه‌اندازی ویرایشگر رجیستری و رفتن به مسیر زیر آن را بررسی کنید.

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\CompatMarkers\GE24H2

ممکن است ناراحتی مایکروسافت برای مسدود کردن سخت افزار قدیمی از اجرای سیستم عامل خود آسان باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که SSE4.2 یک مجموعه دستورالعمل است که شانزده سال پیش معرفی شد. چه بخواهید چه نخواهید، ویژگی‌های جدید به سخت‌افزار مدرن‌تری نیاز دارند، بنابراین طبیعی است که ببینیم پردازنده‌های قدیمی دیگر قادر به اجرای سیستم‌عاملی نیستند که از ابتدا برای آن طراحی نشده بودند.

کل داستان POPCNT در دنیای مایکروسافت چیزی جز جدید است. حتی ویندوز 10 که از نظر سازگاری سخت‌افزاری یک “همه چیزخوار” جهانی محسوب می‌شود، مجبور شد در یک نقطه تراشه‌ها را حذف کند. با شروع به‌روزرسانی آوریل 2018، ویندوز 10 نمی‌تواند بر روی تراشه‌های خاص موبایل اینتل اجرا شود، زیرا درایور گرافیکی که اکنون پشتیبانی نمی‌شود، دارای اشکال است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا