موبایل و تبلت

تراشه مدیاتک هلیو G91 معرفی شد

مدیاتک بی سر و صدا چیپست Helio G91 را عرضه کرده که ارتقا قابل توجهی نسبت به Helio G88 دارد. این سیستم روی تراشه جدید برای تقویت عملکرد و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت طراحی شده، و پشتیبانی از نمایشگرهای 90 هرتزی +FHD و جهش قابل توجهی در قابلیت دوربین برای پشتیبانی از دوربین‌های اصلی تا 108 مگاپیکسل را ارائه می‌کند که بهبود قابل توجهی نسبت به پشتیبانی 64 مگاپیکسلی در مدل قبلی خود دارد.

پیکربندی پردازنده هشت هسته ای هلیو G91 شامل دو هسته Arm Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز برای کارهای فشرده و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای کارایی، همراه با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G52 MC2 با فرکانس 1.0 گیگاهرتز است. این تنظیمات آینه G88 است و تعادل بین عملکرد و بهره وری انرژی را حفظ می کند. تراشه از حداکثر 8 گیگابایت حافظه LPDDR4x و همچنین حافظه eMMC 5.1 پشتیبانی می کند.

یکی از ویژگی های برجسته G91 پشتیبانی از دوربین بهبود یافته آن است. این چیپست دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا از سنسورهای 108 مگاپیکسلی استفاده کنند و نوید عکس‌های واضح‌تر و دقیق‌تر را در شرایط نوری مختلف می‌دهد. قابلیت زوم درون حسگر، با پشتوانه‌بندی پیکسلی 2.0um، با هدف بهبود عملکرد در نور کم و ارائه عکس‌های پرتره بدون تلفات با جزئیات دقیق‌تر است. علاوه بر این، مدیاتک مجموعه‌ای از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری را برای پشتیبانی از عکاسی پیشرفته، مانند بوکه دوربین دوگانه، تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر (EIS) و جبران‌سازی شاتر غلتشی (RSC) در نظر گرفته است.

G91 همچنین دارای فناوری‌های بازی HyperEngine مدیاتک است که برای بهینه‌سازی عملکرد در پردازش، گرافیک و حافظه بر اساس عوامل انرژی، حرارتی و گیم‌پلی بلادرنگ طراحی شده‌اند. این عملکرد پایدار و گیم پلی روان تر را تضمین می کند. این چیپست همچنین از دو 4G VoLTE و همچنین Wi-Fi 5 پشتیبانی می کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا