نرم افزار و اینترنت

ادوبی از ابزار مولد هوش مصنوعی ساخت موسیقی رونمایی کرد

آخرین آزمایش هوش مصنوعی مولد ادوبی با هدف کمک به مردم برای ایجاد و سفارشی کردن موسیقی بدون تجربه صوتی حرفه ای است. Project Music GenAI Control که در جریان نشست Hot Pod در بروکلین در روز چهارشنبه ارائه شد، یک ابزار نمونه اولیه جدید است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از پیام های متنی، موسیقی تولید کنند و سپس آن صدا را بدون پرش به نرم افزار ویرایش اختصاصی ویرایش کنند.

کاربران با وارد کردن توضیحات متنی شروع می‌کنند که موسیقی را به سبک مشخصی مانند “رقص شاد” یا “جاز غمگین” تولید می‌کند. ادوبی می‌گوید که کنترل‌های ویرایش یکپارچه‌اش به کاربران اجازه می‌دهد تا آن نتایج را سفارشی کنند و هر الگوی تکراری، سرعت، شدت و ساختار را تنظیم کنند. بخش‌هایی از موسیقی را می‌توان ریمیکس کرد، و صدا را به‌عنوان یک حلقه تکراری برای افرادی که به چیزهایی مانند آهنگ‌های پشتیبان یا موسیقی پس‌زمینه برای تولید محتوا نیاز دارند، تولید کرد.

ادوبی همچنین می‌گوید این ابزار می‌تواند صدای تولید شده را “بر اساس ملودی مرجع” تنظیم کند و طول کلیپ‌ های صوتی را افزایش دهد اگر می‌خواهید آهنگ را برای مواردی مانند انیمیشن ثابت یا بخش‌های پادکست طولانی کنید. رابط کاربری واقعی برای ویرایش صدای تولید شده هنوز فاش نشده، بنابراین فعلاً باید از تخیل خود استفاده کنیم. به گفته سازنده، محتوای دامنه عمومی برای نمایش عمومی Project Music GenAI Control آپلود شده، اما مشخص نیست که آیا این ابزار می‌تواند مستقیماً به هر صوتی به‌عنوان ماده مرجع در ابزار آپلود شود یا اینکه برای چه مدت کلیپ‌ها را می‌توان تمدید کرد.

در حالی که ابزارهای مشابه در حال حاضر در دسترس هستند یا در حال توسعه هستند (مانند MusicLM Google و AudioCraft منبع باز Meta)، این ابزارها فقط به کاربران اجازه می‌دهند صدا را از طریق پیام‌های متنی تولید کنند، بدون اینکه از ویرایش خروجی موسیقی پشتیبانی چندانی داشته باشند. این بدان معناست که باید تولید صدا را از ابتدا ادامه دهید تا زمانی که به نتایجی که می‌خواهید برسید یا خودتان آن ویرایش‌ها را با استفاده از نرم‌افزار ویرایش صدا به صورت دستی انجام دهید.

Project Music GenAI با همکاری دانشگاه کالیفرنیا و دانشکده علوم کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون در حال توسعه است. ادوبی آن را به عنوان یک آزمایش “مرحله اولیه” توصیف می کند، بنابراین اگرچه ممکن است این ویژگی ها در نهایت در ابزارهای ویرایش موجود این شرکت مانند Audition و Premiere Pro گنجانده شوند، اما مدتی طول می کشد. این ابزار هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است و تاریخ انتشار آن نیز اعلام نشده است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا