تراشه اسنپدراگون ایکس الیت در ماه اکتبر معرفی شد و تا چند ماه دیگر با دستگاه هایی مانند سامسونگ گلکسی بوک 4 اج که احتمالاً در ماه ژوئن عرضه شده، در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

این لپ تاپ 14 اینچی با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD خواهد بود. مشخص نیست که آیا نسخه هایی با پیکربندی حافظه متفاوت وجود خواهد داشت یا خیر، اما واضح است که رم لحیم شده است (این مورد برای لپ تاپ های بوک 4 مجهز به اینتل نیز صادق است). در بخش قیمتی، گلکسی بوک 4 اج برای پیکربندی 16/512 گیگابایتی 1800 یورو گزارش شده است.

در جهت مقایسه، گلکسی اج 4 پرو (نسخه 14 اینچی و پردازنده اینتل Core Ultra 7) با پیکربندی 16/512 گیگابایتی 1900 یورو است، در حالیکه یک مک بوک ایر 13 اینچی اپل (تراشه M3) با همان پیکربندی حافظه 1760 یورو است. اسنپدراگون ایکس الیت بر اساس لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده و شامل 12 هسته Oryon با عملکرد بالا است. یک پردازنده گرافیکی Adreno با عملکرد 4.6 ترافلاپس و پشتیبانی از DirectX 12، به علاوه یک NPU Hexagon با 45 TOP وجود دارد.

یکی از مزیت های اسنپدراگون نسبت به تراشه های اینتل، مودم یکپارچه اسنپدراگون X65 5G با حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است. همچنین احتمالا مصرف انرژی بیشتری داشته باشد و باید دید در سطوح مختلف عملکرد چگونه با Core Ultras مقایسه خواهد شد. توجه داشته باشید که گلکسی بوک 4 اج ممکن است اولین دستگاه مجهز به اسنپدراگون X Elite نباشد که وارد بازار می شود، شرکت های دیگر نظیر لنوو، اچ پی، دل هم ممکن است از همین تراشه برای دستگاه هایشان استفاده کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *