گوگل احتمالاً، مانند میلیاردها کاربر اینترنت دیگر در سراسر جهان، موتور جستجوی پیش‌فرض شما است. اما از آنجایی که گوگل بسیار رایج است، ممکن است دیگر گزینه های جستجوی اینترنتی عالی را که مناسب شما هستند و چرا باید فوراً از آنها استفاده کنید، ندانید.

1. Bing: جایگزینی مناسب و پر جنب و جوش

وقتی به تغییر از گوگل فکر می کنید، مایکروسافت بینگ تجربه بصری پر جنب و جوشی را ارائه می دهد که ارزش کاوش را دارد. رابط خوشامدگویی آن با تب های اختصاصی رنگارنگ بارگیری می‌شود تا به راحتی تصاویر، اخبار، فیلم‌ها و نقشه‌ها را تنها با یک کلیک جستجو کنید. عناوین اخبار پرطرفدار در زیر نگاهی اجمالی به جستجوهای پرطرفدار دارند. و دکمه کوپایلت در کنار لوگو به شما امکان می دهد مستقیماً از نتایج با دستیار هوش مصنوعی چت کنید. چه کسی از اصلاح پرس و جوها از طریق مکالمه دوستانه بر روی فیلترهای بی پایان لذت نمی برد؟

بینگ همچنین با پیوند دادن جستجوها به حساب مایکروسافت شما، عملکرد را بیشتر می کند. تصور کنید که برای کارت‌های هدیه، شرکت‌های قرعه‌کشی یا کمک‌های خیریه، امتیازهای پاداش کسب‌شده را بازخرید کنید. به همین ترتیب، ویژگی مجموعه ها به شما کمک می کند تحقیقات و برنامه های خود را به روشی قابل دسترس سازماندهی کنید. می‌توانید پروفایل عمومی بینگ خود را مشابه کارت‌های افراد گوگل سفارشی کنید و آن را برای نمایش به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی از حساب‌های متصل خود پیوند دهید.

مدیریت حریم خصوصی و داده های جستجوی شما از طریق تنظیمات و گزینه های جستجوی ایمن بینگ برای فیلتر کردن نتایج بر اساس مکان یا پاک کردن کامل سابقه شما ساده است. هنگام استفاده از ویژگی داخلی مایکروسافت کوپایلت، شما کنترل می‌کنید که پاسخ‌های چت چقدر مستقیماً در نتایج جستجوی شما ظاهر می‌شوند. تجربه جستجو در بینگ از طریق توصیه‌های شخصی‌سازی شده و نکات برجسته در صفحات خاصی که از طریق نماد لامپ نمایش داده شده، برجسته می‌شود.

2. DuckDuckGo: تجربه جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی

موتور جستجویی می‌خواهید که حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد؟ DuckDuckGo یک جایگزین عالی برای گوگل است. DuckDuckGo یک صفحه اصلی تمیز و ساده ارائه می دهد که دارای نوار جستجو و تغییر تنظیمات است. پس از وارد کردن یک عبارت جستجو، نتایج در تب های مناسب برای تصاویر، ویدیوها، اخبار و نقشه‌ها سازماندهی می‌شوند.

فیلترهایی مانند جستجوی ایمن، منطقه و موارد دیگر در بالا ظاهر می‌شوند تا به اصلاح جستجوی شما کمک کنند. در همان زمان، پاسخ‌های فوری برای پرسش‌های رایج مانند آب‌وهوا یا تبدیل ارز به‌طور برجسته در بالا نمایش داده می‌شوند. تنظیماتی مانند مکان URL، فونت و زبان را می توان از طریق منوی تنظیمات برای سفارشی کردن تجربه جستجوی خود اعمال کرد. اگر پیمایش بی‌نهایت را روشن کنید، نتایج شما به‌جای صفحه‌بندی، در حین پیمایش به آرامی گسترش می‌یابد و باید روی More Results ضربه بزنید.

شاید مهم‌تر از همه، DuckDuckGo هرگز سابقه جستجو یا مرور، آدرس‌های IP یا سایر داده‌های شخصی شما را ذخیره نمی‌کند. نتایج جستجو واقعاً ناشناس هستند و یک لایه اطمینان بخش از حریم خصوصی را ارائه می دهند که بازیکنان اصلی مانند گوگل نمی توانند ادعا کنند.

3. Brave Search: یک موتور جستجوی مستقل

در حالی که سایر موتورهای جستجو به ایندکس های شخص ثالث مانند گوگل و بینگ متکی هستند، Brave Search با 1 درصد استقلال به نقطه عطف منحصر به فردی دست یافته است. با افزایش شاخص خود از طریق مشارکت های ناشناس کاربران پروژه Brave Web Discovery، نتایج جستجوی کاملا خصوصی و مستقل را ارائه می دهد.

Brave ادعا می کند که بیش از 22 میلیون جستجوی روزانه را به طور متوسط جمع آوری کرده که آن را به سریع ترین موتور جستجوی رشد از زمان بینگ تبدیل کرده است. این پذیرش سریع تیم جستجو را قادر ساخت تا نتایج جستجو را به صورت رقابتی بهبود بخشد. این موضوع Brave Search را از جایگزین‌هایی که در پشت صحنه توسط APIهای شرکت‌های فناوری بزرگ ارائه می‌شوند، متمایز می‌کند. اکنون که جستجوها را تقریباً منحصراً از فهرست خود پردازش می کند، کاربران Brave نتایج کاملاً مستقل را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی دریافت می کنند.

حداقل صفحه اصلی جستجو بر روی درخواست شما تمرکز می کند و تنها لوگو، نوار جستجو، و دکمه دانلود مرورگر Brave است. فیلترهای قدرتمندی مانند مکان، زمان و جستجوی ایمن، به همراه ویژگی Goggles، امکان فیلتر کردن سفارشی نتایج جستجوی شما را می‌دهند. و درست مانند DuckDuckGo، یک پنل پاسخ در سمت راست، جزئیات مهم موضوع جستجوی شما را برای اسکن آسان ارائه می‌کند.

فراتر از نتایج اصلی، بخش‌هایی برای تصاویر، اخبار، ویدیوها، و بحث‌های مرتبط ردیت زمینه اضافه‌تری را فراهم می‌کنند. جایگزین هایی مانند گوگل و بینگ نیز در صورت نیاز با یک ضربه قابل دسترسی هستند. Brave Search جایگزین مستقل پیشرو برای جستجوهای حفظ حریم خصوصی است که از یک منبع قابل کنترل (نوعی) ارائه می شود.

4. Swisscows: موتور جستجوی خانواده دوست

جستجو با حفظ حریم خصوصی و ایمنی برای همه سنین در اولویت Swisscows است. Swisscows به عنوان جایگزینی که صرفاً بر محافظت از کاربران متمرکز شده، محیطی دوستانه برای کودکان را بدون محتوای نامناسب تضمین می کند. صفحه اصلی آن امکان نصب آسان را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مرورگر شما فراهم می کند. سپس نتایج به دقت فیلتر می‌شوند تا پرس‌و‌جوهای مزاحم یا گرافیکی را مسدود کنند و به‌خاطر موضوعات مسدود شده، به وضوح کاربران را از خطای 450 مطلع می‌کنند.

بخش‌های اضافی نتایج جستجو را برای وب، تصویر، ویدیو و موسیقی سازماندهی می‌کنند. فیلترهای مفید تاریخ نیز یافته ها را به روز نگه می دارند. قبل از باز کردن کامل نتایج، می توانید پیش نمایش آنها را مشاهده کنید. در پیش نمایش، تعداد ردیاب های موجود در صفحه به شما نشان داده می شود. Swisscows با ناشناس کردن همه پرسش‌ها در عرض هفت روز، حریم خصوصی را یک قدم جلوتر می‌برد تا خانواده‌ها بتوانند با اطمینان جستجو کنند.

اساساً، آنها اطلاعات شناسایی شخصی شما را در طول جستجوهای شما جمع آوری یا ذخیره نمی کنند. با این حال، ورودی‌های جستجویی را که وارد می‌کنید ذخیره می‌کند، اگرچه آنها ادعا می‌کنند که جستجوها به شما مرتبط نیستند. پس از هفت روز، داده های پرس و جو کاملاً ناشناس هستند، بنابراین نمی توان آنها را به شما ردیابی کرد. اگر حفظ یک فضای آنلاین امن برای خانواده در طول جستجوهای روزانه مهم است، Swisscows محتاطانه ترین و با دقت فیلتر شده جایگزین را برای هر عضو خانواده ارائه می دهد.

5. Ecosia: موتور جستجوی سازگار با محیط زیست

Ecosia به عنوان یک موتور جستجوی اختصاص داده شده به احیای جنگل از طریق جستجوهای کاربران برجسته است. صفحه اصلی ساده آن از شما دعوت می کند تا Ecosia را موتور جستجوی پیش فرض خود تنها با یک کلیک کنید و در عین حال اطلاعات فراوانی در مورد ابتکارات درختکاری خود ارائه می دهد.

با کلیک بر روی نماد درخت در صفحه جستجو، تعداد درختانی که به کاشت آنها کمک کرده اید نمایش داده می شود. Ecosia می‌گوید جستجوها و درآمدهای تبلیغاتی مستقیماً از پروژه‌های جنگل‌سازی در مقیاس بزرگ در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند. نتایج شامل بخش‌های اختصاصی برای تصاویر، اخبار و موارد دیگر است. فیلترهایی مانند مکان و تاریخ به شما کمک می‌کنند تا نتایج جستجوی خود را کاهش دهید و در صورت نیاز به کمک بیشتر، دستیار هوش مصنوعی Ecosia در دسترس است.

فراتر از جستجو، می‌توانید از Ecosia برای شناسایی آلاینده‌ها و سازمان‌های دوستدار محیط‌ زیست از طریق نماد برگ سبز و سوخت فسیلی، رتبه‌بندی تعهدات آب و هوا و ارزیابی اثرات زیست‌محیطی استفاده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *