موبایل و تبلت

دومین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 از پیام ماهواره ای پشتیبانی می کند

گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 را ماه گذشته منتشر کرد و امروز دومین پیش نمایش آن منتشر شد. این هنوز یک نسخه بتا عمومی نیست و اولین نسخه از آن قرار است در ماه آوریل ارائه شود. در عوض، مانند پیش‌نمایش اول، برای توسعه‌دهندگان نیز در نظر گرفته شده تا بتوانند برنامه‌های خود را در برابر آن بررسی کنند.

ویژگی بزرگ جدید معرفی شده در اندروید 15 DP2 پشتیبانی از اتصال ماهواره ای در سطح سیستم عامل است. گوگل می‌گوید سیستم‌عامل اکنون شامل برخی از عناصر رابط کاربری است که برای تضمین تجربه کاربری ثابت در چشم‌انداز اتصال ماهواره‌ای طراحی شده‌اند. برنامه‌ها می‌توانند تشخیص دهند که یک دستگاه به ماهواره متصل است، بنابراین متوجه می‌شوند که چرا خدمات شبکه کامل ممکن است در دسترس نباشد. همچنین پشتیبانی از برنامه های SMS/MMS و همچنین برنامه های RCS از پیش بارگذاری شده برای استفاده از اتصال ماهواره ای برای ارسال و دریافت پیام وجود دارد.

بهبودهایی برای مشاهده PDF نیز وجود دارد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به اپلیکیشن های خود توانایی ارائه PDF های محافظت شده با رمز عبور و حاشیه نویسی را بدهند و همچنین به شما امکان می دهند موارد را در PDF جستجو، ویرایش و انتخاب کنید. مشاهده بومی PDF نیز باید سریعتر باشد و از منابع کمتری استفاده کند. خود رندر PDF از طریق به‌روزرسانی‌های سیستم Google Play، مستقل از به‌روزرسانی‌های نسخه اندروید، ارائه می‌شود.

علاوه بر این، تجربه استفاده از NFC برای پرداخت هزینه‌ها باید “یکپارچه‌تر و قابل اعتمادتر” باشد و تعویض خودکار زبان برای تشخیص صدا بهبود یافته است. توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند از یک عملکرد اندروید 15 استفاده کنند تا برنامه‌شان بر روی صفحه‌نمایش کوچک یک تاشو به سبک تلنگر ظاهر شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا