پس از موفقیت بزرگ ویژگی AI DJ، اسپاتیفای با ویژگی هوش مصنوعی دیگری بازگشته که به کاربر اجازه می دهد پلی لیست هوش مصنوعی سفارشی را با استفاده از اعلان های متنی ایجاد کند. اسپاتیفای روز دوشنبه اعلام کرد که ویژگی ایجاد لیست پخش با هوش مصنوعی اکنون برای کاربران Premium در اندروید و iOS در دسترس است. قابل ذکر است که این ویژگی در حال حاضر در مرحله بتا است.

همانطور که در وبلاگ آمده است، ویژگی Spotify AI Playlist در ابتدا برای کاربران استرالیا و بریتانیا در دسترس خواهد بود اما در ماه های آینده به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت. توانایی ایجاد لیست های پخش هوش مصنوعی به ایجاد لیست های پخش بر اساس یک ژانر یا زمان خاص محدود نمی شود.

برای دسترسی به پلی لیست هوش مصنوعی، کاربران Spotify Premium باید Your Library را انتخاب کنند، روی دکمه + ضربه زده و AI Playlist را انتخاب کنند. کاربران می توانند اعلان های پیشنهادی را انتخاب کنند یا به صورت دستی دستورات را برای تولید یک لیست پخش وارد کنند. می‌توانید فهرست پخش خود را با پیش‌نمایش و حذف آهنگ‌ها اصلاح کنید، و هنگامی که همه چیز خوب به نظر می‌رسد، می‌توانید روی Create ضربه بزنید تا فهرست پخش در کتابخانه شما ذخیره شود.

طبق گفته Spotify، مشتریان می توانند از انواع چیزها، مانند مکان ها، حیوانات، فعالیت ها، شخصیت های فیلم، رنگ ها، ایموجی ها و غیره در پیام های متنی خود برای تولید یک لیست پخش هوش مصنوعی استفاده کنند. با این حال، Spotify اشاره می کند که “موفق ترین لیست های پخش با دستورهایی تولید می شوند که حاوی ترکیبی از ژانرها، حالات، هنرمندان یا دهه ها هستند.”

علاوه بر این، پس از تولید لیست پخش، کاربران می توانند از هوش مصنوعی برای بازسازی لیست پخش و اصلاح آن با استفاده از دستوراتی مانند “less upbeat” یا “more pop” استفاده کنند. سپس کاربران می توانند به سادگی انگشت خود را به سمت چپ بکشند تا هر آهنگی را از لیست پخش حذف کنند. توجه داشته باشید که Spotify یک لیست پخش هوش مصنوعی برای درخواست های غیر مرتبط با موسیقی مانند “رویدادهای فعلی” یا “مارک های خاص” تولید نمی کند.

اسپاتیفای اشاره کرد که از یک مدل زبان بزرگ (LLM) استفاده می کند تا درک عمیقی از ترجیحات کاربر داشته باشد. سپس، آن را با فناوری شخصی‌سازی خود ترکیب می‌کند تا اطلاعاتی مانند تاریخچه گوش دادن کاربران و انتخاب‌های موسیقی را برای انجام درخواست‌ها و ایجاد یک لیست پخش هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده به دست آورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *