هیچ کمبودی برای کامپیوترهای کامپکت وجود ندارد، اما همیشه جا برای یک رایانه دیگر وجود دارد. لنوو به تازگی سه کامپیوتر دسکتاپ ویندوزی جدید از جمله ThinkCentre M75q Gen 5 را معرفی کرده است. لنوو سال‌هاست ThinkCentre M75q را به‌عنوان یک مینی پی‌سی جمع‌وجور می‌فروشد و همچنان یک گزینه محبوب برای کارهای بهره‌وری اولیه و تنظیمات تین کلاینت باقی مانده است.

ابعاد مدل جدید Gen 5 فقط 7.05 در 1.44 در 7.2 اینچ و وزن 2.91 پوند (1.32 کیلوگرم) است که این باعث می شود کمی کوچکتر از M2 Mac Mini فعلی اپل باشد. این دسکتاپ جدید شامل پردازنده AMD Ryzen 7 Pro 8700GE بوده که به نظر می رسد یک Ryzen 7 8700G اصلاح شده با عملکرد GPU حدود 20 درصد بدتر و تقریباً 50 درصد مصرف انرژی کمتر است. مصرف برق برای دسکتاپ هایی مانند ThinkCentre یک نگرانی بزرگ نیست، اما دسکتاپ‌های کوچک معمولاً برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد نیاز به پردازنده‌هایی با توان کمتری دارند.

سخت افزار داخلی دیگر شامل دو اسلات رم DDR5 برای حداکثر 64 گیگابایت حافظه، دو اسلات M.2 PCIe SSD و Wi-Fi 6 است. پورت های زیادی در بسته کوچک وجود دارد که می توان به DisplayPort 1.4، HDMI 2.1، Ethernet LAN، یک جک ترکیبی صدا، و هفت اتصال USB (بعضی از USB Type-A و برخی USB Type-C) اشاره کرد.

لنوو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “علیرغم اندازه مینیاتوری آن، ThinkCentre M75q Gen 5 هنوز قابل ارتقا، شخصی سازی و به راحتی قابل ارتقا است. همچنین از هفت اتصال USB پشتیبانی کرده، دو SSD نسل 4 داشته، و می تواند به سه نمایشگر سازگار برای حداکثر مولتی تسکینگ متصل شود و دارای دسترسی بدون ابزار به SSD و ماژول حافظه برای گسترش آسان در صورت نیاز است. برای محیط‌هایی که دارای محدودیت فضا هستند، ThinkCentre M75q Gen 5 را می‌توان با استفاده از پایه جهانی VESA برای آزاد کردن فضای بیشتر نصب کرد.

لنوو همچنین دو ورک استیشن دسکتاپ بزرگ‌تر را به نام ThinkCentre M75t Gen 5 و ThinkCentre M75s Gen 5 معرفی کرده که با پردازنده‌های AMD Ryzen Pro 8000 و کارت‌های گرافیک Radeon RX ارائه می شوند. با این حال، M75t در آمریکای شمالی در دسترس نخواهد بود و M75s یک کامپیوتر برج PC نسبتاً استاندارد است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *