سخت افزار

اینتل از حافظه پرسرعت Intel SSD 665p رونمایی کرد

هر کامپیوتر جدید سزاوار حافظه SSD پرسرعت است و در صورتی یک از اسلات M.2 روی مادربرد خالی دارید، پیشنهاد می کنیم حافظه های پرسرعت Intel SSD 665p 1TB را امتحان کنید.

این محصول جانشین نسخه‌ فعلی Intel SSD 660p خواهد شد که موفق‌ترین درایو SSD رده‌ مصرف‌کنندگان است که از فناوری حافظه‌ فلش QLC NAND استفاده می‌کند و به ازای هر سلول حافظه، چهار بیت دارد. البته 665p از کنترلر حافظه‌ Silicon Motion SM2263 چهار کاناله‌ نسخه‌ قبل بهره می‌برد، و به نسل دوم حافظه‌های ۹۶ لایه‌ سه‌بعدی QLC NAND ارتقا یافته است. QLC جدید همچون گذشته دارای ظرفیت ۱۰۲۴ گیگاباتی به ازای هر تراشه است، اما اندازه‌ آن کمی کوچکتر شده است. با این توضیحات، انتظار تغییر خاصی در ظرفیت یا کارایی آن نسبت به گذشته نمی‌رود.

این محصول همچنین نسبت به نسل قبلی یعنی 660p بهبود عملکرد 20 درصدی داشته است. همچنین سرعت خواندن و نوشتن این حافظه ها تا 1.8 گیگابایت بر ثانیه بوده و عملکرد تصادفی آن در هنگام خواندن 150,000IOPS و نوشتن 220,000IOPS است. با این تفاصیل محصول جدید درایو دیگری است که با وجود کارایی خوبی که برای اکثر کاربردها دارد، هنوز هم به تمام ۴ لِین LIN PCIe نیاز ندارد. اینتل هنوز از زمان عرضه‌ این محصول چیزی نگفته اما حدس می‌زنیم نباید بیشتر از چندماه طول بکشد. از نظر قیمتی نیز باید همچون نسخه‌ 660p یکی از ارزان‌ترین درایوهای حافظه‌ NVMe بازار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا