سونی به تازگی مجموعه تلویزیون های جدید خود را برای سال 2024 معرفی کرده است. در حالی که بسیاری از آنها ویژگی های جالبی دارند که بعداً به آنها خواهیم پرداخت، بزرگترین تغییر نامگذاری است. تلویزیون‌های سونی قبلاً رشته‌های گیج‌کننده اعداد و حروف نامیده می‌شدند، اما اکنون همه اینها از بین رفته است. اسامی اینجا تمیز و ساده هستند. همه آنها از Bravia، نام قدیمی سونی برای تلویزیون و یک عدد تک رقمی استفاده می کنند.

Bravia 3 یک تلویزیون LED استاندارد 4K با HDR پویا، فناوری ارتقاء مقیاس و نرخ تازه سازی 60 هرتز است. این پایه‌ای‌ترین تلویزیون در مجموعه سونی است، اما هنوز هم بسیار توانمند به نظر می‌رسد. این شرکت قول داده که هشت درصد انرژی کمتری نسبت به سال گذشته مصرف می کند که همیشه خوب است. این تلویزیون در اندازه های مختلف از 43 اینچ تا 85 اینچ با قیمت های 600 تا 1800 دلار موجود است.

از این پس دیگر خبری از برای براویا 4، 5 و 6 نخواهد بود، زیرا تلویزیون بعدی این مجموعه، Bravia 7 نام دارد. این یک باکس mini LED با برخی فناوری‌های منظم، از جمله یک پردازنده قدرتمند به‌روز شده و الگوریتم اختصاصی Backlight Master Drive محلی کم‌نور سونی است. این شرکت می گوید که این امکان را به آن می دهد تا 790 درصد مناطق کم نور بیشتری را در مقایسه با X90L مشابه سال گذشته داشته باشد. هر چه یک تلویزیون دارای مناطق کم نور بیشتری باشد، هر کدام کوچکتر خواهند بود و این منجر به افزایش دقت و نسبت کنتراست بهتر می شود.

همچنین نسبت به X90L انرژی کمتری به میزان 15 درصد مصرف می کند و دارای حالت کالیبراسیون جدید بوده که عمدتاً برای محتوای Prime Video در نظر گرفته شده است. Bravia 7 در اندازه های مختلف از 55 اینچ تا 85 اینچ با قیمت های متفاوت از 1900 تا 3500 دلار موجود است. Bravia 8 آخرین مدل OLED این شرکت است. پنل OLED پاسخ “بلک کامل” را تضمین می کند و جعبه شامل همان حالت کالیبراسیون برای Prime Video است که در Bravia 7 یافت می شود.

با این حال، جالب ترین جنبه های این خط به اندازه و فاکتور شکل مربوط می شود. Bravia 8 حدود 31 درصد نازکتر از مدل مشابه سال گذشته بوده و حاشیه باریکی دارد. تنها سه سایز در این مجموعه وجود دارد و مدل 55 اینچی 2000 دلار، نسخه 65 اینچی 3400 دلار و جعبه 75 اینچی قیمت گزاف 3900 دلار دارد.

در نهایت، پرچمدار Bravia 9 وجود دارد. این در واقع یک نسخه سوپاپ شده از Bravia 7 است، زیرا یکی دیگر از جعبه های LED کوچک آن است. سونی می‌گوید که فناوری صفحه‌نمایش مشابه چیزی است که در یک مانیتور مسترینگ یافت می‌شود، که یک وعده بزرگ است. این سری 50 درصد روشن تر از X95L سال گذشته است. همچنین در مقایسه با X95L و توییترهای پرتو جدید برای صدای بهبودیافته، 20 درصد کاهش در مصرف انرژی وجود دارد. Bravia 9 دارای Backlight Master Drive اختصاصی سونی و ویژگی جدید کالیبراسیون Prime Video است. نسخه 65 اینچی این تلویزیون 3300 دلار قیمت دارد، در حالی که مدل 85 اینچی با قیمت 5500 دلاری عرضه می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *