اگر می‌خواهید بازی‌های ایکس‌باکس را در هر کجا که هستید بازی کنید، یا می‌خواهید آخرین نسخه‌های منتشر شده را امتحان کنید اما رایانه‌تان نمی‌تواند از پس آن‌ها برآید، Xbox Cloud Gaming برای شما مناسب است. این امتیازی است که با اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دریافت می‌کنید. اما Xbox Cloud Gaming چیست و چقدر خوب است؟

Xbox Cloud Gaming چیست؟

Xbox Cloud Gaming سرویس بازی مایکروسافت است که در اینترنت زندگی می کند. با وجود نام آن، برای استفاده از این سرویس نیازی به کنسول Xbox ندارید. جذابیت اصلی Xbox Cloud Gaming این است که به شما امکان می‌دهد بازی‌های ایکس باکس را بدون کنسول در نزدیکی بازی کنید. اگر کنسول ایکس باکس ندارید یا در حال سفر هستید عالی است

Xbox Cloud Gaming به شما امکان می‌دهد جدیدترین بازی‌ها را با بهترین وفاداری گرافیکی در دستگاه‌هایی که در غیر این صورت نمی‌توانستند اجرا کنند، بازی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بازی‌ها را روی تلفن، کامپیوترهای ضعیف یا حتی تلویزیون بدون کنسول بازی کنید.

Xbox Cloud Gaming چگونه کار می کند؟

شاید عجیب به نظر برسد که بتوانید جدیدترین و بهترین بازی ها را روی چیزی به کوچکی گوشی خود بازی کنید، اما نکته کلیدی Xbox Cloud Gaming (و به طور کلی بازی های ابری) این است که دستگاه شما هیچ یک از گرافیک های بازی را ارائه نمی دهد. وقتی از Xbox Cloud Gaming برای انجام یک بازی استفاده می کنید، سرورهای مایکروسافت تمام کارهای سنگین را برای شما انجام می دهند.

سرورها بازی را برای شما بارگیری، پردازش و رندر می کنند. سپس، سرور آنچه را که ارائه کرده به دستگاه شما ارسال می کند. به نوبه خود، دستگاه شما ورودی شما را به سرور ارسال می کند تا بتوانید آنچه را که می بینید کنترل کنید. اگر اتصال بدی داشته باشید، ممکن است تصاویر متلاطم به نظر برسند و ورودی شما ممکن است عقب بماند. با این حال، اگر اینترنت شما خوب باشد، بازی تقریباً به نظر می رسد و احساس می کند که گویی آن را به صورت بومی در خانه بازی می کنید.

آنچه برای شروع Xbox Cloud Gaming به آن نیاز دارید

ابتدا، برای لذت بردن از بازی Xbox Cloud، باید در سطح Xbox Game Pass Ultimate مشترک شوید. این به شما امکان دسترسی به Xbox Cloud Gaming را می دهد که روی هر دستگاه سازگاری که دارید کار می کند. برای هر دستگاهی که دارید نیازی به خرید مجوز جدید ندارید. برای هر دستگاهی که می خواهید از آن استفاده کنید، یک Pass شما را پوشش می دهد.

پس از آماده شدن، می‌توانید روی کامپیوتر، آی‌اواس، اندروید و حتی مرورگر خود بازی کنید. گزینه دوم یک راه فوق العاده برای دریافت بازی های ابری در هر سیستم عاملی است که دوست دارید، و اگر می خواهید بازی های ایکس باکس وان و سری ایکس/اس را روی لینوکس بازی کنید، این چیزی است که توصیه می کنیم.

همه بازی ها از بازی ابری پشتیبانی نمی کنند. اگر می‌خواهید قبل از غواصی بررسی کنید کدام بازی‌ها روی Xbox Cloud Gaming کار می‌کنند، به کتابخانه Xbox Game Pass بروید، Plays on را از طریق فیلترهای سمت چپ انتخاب کنید و Cloud را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از Xbox Cloud Gaming در پلتفرم های مختلف

برای استفاده از Xbox Cloud Gaming در گوشی اندروید یا iOS، باید اپلیکیشن رسمی Xbox Game Pass را دانلود کنید. این اپلیکیشن دارای یک بخش Cloud است که می توانید بازی ها را از آن راه اندازی کنید. می‌توانید هر یک از بازی‌هایی را که در اینجا پیدا می‌کنید، راه‌اندازی کنید، و با کنترل‌های لمسی به دستگاه شما پخش می‌شود. با این حال، ما به شدت توصیه می کنیم در صورت امکان یک کنترلر به تلفن خود وصل کنید.

برای دانلود اپلیکیشن می توان به گوگل پلی استور یا اپل اپ استور مراجعه کنید. اگر از دسکتاپ یا لپ تاپ استفاده می کنید، می توانید به یکی از دو روش به Xbox Cloud Gaming متصل شوید. می توانید از اپلیکیشن رسمی Xbox استفاده کنید یا می توانید بازی های خود را از طریق مرورگر خود انجام دهید. اگر می‌خواهید گزینه برنامه را انتخاب کنید، از صفحه دانلود برنامه Xbox دیدن کنید و آن را دانلود کنید. پس از دانلود، برنامه را باز کنید و روی Cloud gaming در سمت چپ کلیک کنید. عنوانی را انتخاب کنید، و آماده رفتن شوید.

اگر می خواهید از مرورگر خود استفاده کنید، به آدرس xbox.com/play بروید. وقتی لینک را دنبال کردید، باید بلافاصله کتابخانه Xbox Game Pass را ببینید. اگر این کار را انجام دادید، روی یک بازی کلیک کنید تا استریمینگ شروع شود. اگر کتابخانه ای را نمی بینید و به جای آن در صفحه ای که برای Xbox Game Pass تبلیغ می کند قرار می گیرید، به این معنی است که مشکلی پیش آمده است. ابتدا دوبار بررسی کنید که به حساب مایکروسافت خود وارد شده اید.

اگر وارد نشده اید یا در حسابی هستید که اشتراک Xbox Game Pass Ultimate فعال ندارد، با آن حساب وارد شوید و دوباره روی پیوند بالا کلیک کنید. اگر به حساب درستی وارد شده‌اید، مطمئن شوید که اشتراک شما همچنان فعال و روی سطح Ultimate تنظیم شده است.

در مجموع، Xbox Cloud Gaming یک مکمل عالی برای کسانی است که عاشق بازی های Xbox هستند. اگر اغلب از ایکس باکس خود دور هستید، یا هیچ کنسولی ندارید، Xbox Cloud Gaming را امتحان کنید. تا زمانی که اینترنت شما به اندازه کافی پایدار باشد، این سرویس یک راه عالی برای بازی در حال حرکت است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *